رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • جمعه 4 اسفند 1396 - 18:03
  • کد خبر : 17323
  • تئاتر
  • چاپ خبر : پایان کار رپرتوار اجراهای کلاسی جشنواره سوره

پنجشنبه سوم اسفند ماه، دومین روز نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره برگزار شد. به گزارش سینماخانه؛ در این روز که اختصاص به رپرتوار اجراهای کلاسی داشت قرار بر این بود تا ۱۰ اجرا انجام شود اما با انصراف یکی از گروه های اجرایی، ۹ نمایش به روی صحنه رفت. نمایش “سنقولک کردن ممنوع” از […]

پنجشنبه سوم اسفند ماه، دومین روز نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش سینماخانه؛ در این روز که اختصاص به رپرتوار اجراهای کلاسی داشت قرار بر این بود تا ۱۰ اجرا انجام شود اما با انصراف یکی از گروه های اجرایی، ۹ نمایش به روی صحنه رفت.

نمایش “سنقولک کردن ممنوع” از الهه غلام زاده، “خشم شدید فیلیپ هوتس” از مریم نوری، “سرطان” از زهرا بلاغی، “۹-۰” از پرنیا شمس، “حلزون” از شهاب رحمانی و پرنیا شمس، “خ توت” از وحید آجرلو و رامین تاریخ، “خشم شدید فیلیپ هوتس” از حسام مقتدایی، “ملکه زیبایی لی نین” از حسین عباس پور و “لباسی برای مهمانی” از الهام ستاری به روی صحنه رفتند.

این اجراها توسط حامد شفیع خواه، عباس جمالی و داوود بنی اردلان داوری شدند.

در پایان اجراها جلسه گفت و گویی بین عوامل نمایش ها و داوران این بخش انجام شد. در این جلسه مبحث هایی که بین هر سه داور مشترک بود این بود که هر کدام از کارها به عنوان یک پروژه پایان دوره کارهایی درخشان و قابل قبولی بودند ولی وقتی در جشنواره و مورد داوری قرار می‌گیرند توقع ها بالا می‌رود. اکثر کارها مشکلاتی را داشتند. اولین آنها خراب شدن ایده اصلی توسط خود گروه بود. در بعضی از کارها ایده ای که به نوعی قرارداد بین نمایش و تماشاگر بود ناگهان خراب می‌شد بدون اینکه به ایده جدیدی برسند. دومین نکته ضعف در مبحث بازیگری بود. در همه نمایش ها ارتباط بین بازیگرها شکل نگرفته است. این ارتباط وقتی شکل می‌گیرد که بازیگرها همدیگر را خوب ببینم و به هم خوب گوش بدهند. شاید یکی از دلایل این ضعف نبود رشته بازیگری در دانشگاه سوره باشد که باید حل شود. اما در کل ۲ روز بسیار جذاب و جالبی بود با گروه های نمایشی پر انرژی و پر انگیزه.

در روز اختتامیه جشنواره نفرات برتر رپرتوار اجراهای کلاسی در بخش های آید، کارگردانی و بازیگری زن و مرد اعلام خواهند شد.

نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره از ۲ تا ۱۰ اسفند به دبیری رضا مرشد برگزار خواهد شد.

سینماخانه / فرشید حاجیان و فاطمه حبیبی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار