رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
باشگاه فیلم سوره برنامه‌های کارگاهی‌اش را گسترش می‌دهد

حمایت سازمان سینمایی حوزه هنری از سینماگران جوان

جوان‌گرایی، کشف استعدادهای جوان و ظرفیت‌های تازه یکی از اولویت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری از طریق باشگاه فیلم سوره است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ محمدرضا شفاه مدیرعامل باشگاه فیلم سوره ضمن اعلام مطلب فوق، خبر داد: باشگاه فیلم سوره بعد از پایان برگزاری اولین دوره کارگاه […]

جوان‌گرایی، کشف استعدادهای جوان و ظرفیت‌های تازه یکی از اولویت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری از طریق باشگاه فیلم سوره است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ محمدرضا شفاه مدیرعامل باشگاه فیلم سوره ضمن اعلام مطلب فوق، خبر داد: باشگاه فیلم سوره بعد از پایان برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی فیلمسازی با عنوان «ثانیه‌های طلایی در فیلم کوتاه»؛ سال آینده برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های جانبی‌اش را جهت کشف استعدادهای تازه به شکل جدی‌تر و گسترده‌تری ادامه می‌دهد.

وی گفت: در کنار این روش تازه دیگر مدخل‌هایی که تا کنون برای شناسایی این افراد در نظر گرفته‌ایم افراد منتخب و برتر جشنواره‌ها از جمله جشنواره فیلم کوتاه، عمار و … است. در آینده هم قصد داریم کانال‌های شناسایی را گسترده کرده تا از حضور جوانان مستعد بیشتری در این باشگاه استفاده کرده و از ایشان حمایت کنیم.

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی حول محور فیلم کوتاه و غنیمت دانستن لحظه به لحظه یک اثر است. ماموریت و فعالیت این مرکز از ابتدای تاسیس تا امروز بر شناسایی و کشف استعدادهای جوانان تمرکز داشته تا در نهایت به حمایت از این افراد ختم شود. در کنار سایر فعالیت‌هایی که تا کنون در باشگاه فیلم سوره انجام شده برگزاری این کارگاه‌ها نیز مقدمه‌ای برای رسیدن به شناخت افراد علاقمند به هنر فیلمسازی و سینماست.

وی خاطرنشان ساخت: این نوع آموزش به شیوه کارگاهی برای ما هم اولین تجربه بود و نتایج قابل قبولی هم در پی داشت و به نظر می‌رسد این فرصت برای برخی از افراد شرکت کننده فراهم شود تا سال آینده بتوانیم به همکاری با نیروهای تازه وارد فکر کنیم و بعد از کشف استعداد وارد مرحله دوم شویم. در این رابطه با مشاوره زین العابدین تقی پور مدیر بخش آموزش باشگاه فیلم سوره و محمدرضا خردمندان مدرس اولین دوره کارگاه آموزشی برگزیدگان را انتخاب کرده تا در سال آینده برنامه‌های جدی‌تری با این افراد رقم بخورد.

شفاه با بیان اینکه باشگاه فیلم سوره قصد دارد برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود به منظور تکمیل چرخه فیلمسازی درست، گستره فعالیت دفتر فیلمسازی «کات» را برای حمایت از فیلمسازان کوتاه گسترش دهد، اضافه کرد: این باشگاه در راستای ماموریت خود، نخستین کارگاه آموزشی فیلمسازی را با محوریت مقدمات ایده‌ پردازی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی با تدریس سیدمحمدرضا خردمندان، نویسنده و کارگردان سینمای ایران برگزار کرد تا هنرجویانی که موفق به گذراندن دوره مقدماتی شوند بتوانند با شرکت در دوره پیشرفته و درصورت تأیید مدرس، از حمایت باشگاه فیلم سوره برای ساخت فیلم کوتاه بهره‌مند شوند.

وی خبر داد: شرایط و زمان‌بندی دوره‌های جدید آموزشی باشگاه فیلم سوره در سال ۹۷ بزودی و از طریق روابط عمومی سازمان سینمایی منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار