رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 07:46
  • کد خبر : 17492
  • تئاتر
  • چاپ خبر : پایان بخش صحنه ای سوره

به گزارش سینماخانه؛ ششمین روز جشنواره تئاتر دانشگاه سوره سه شنبه ۸ اسفند ماه برگزار شد. در این روز ۲ نمایش در بخش تجربه های اجرا و یک نمایش در بخش صحنه ای اجرا شدند. در بخش صحنه ای نمایش “تطور” به کارگردانی و نویسندگی و بازیگری شهاب رحمانی و پرنیا شمس در سالن رادی […]

به گزارش سینماخانه؛ ششمین روز جشنواره تئاتر دانشگاه سوره سه شنبه ۸ اسفند ماه برگزار شد.

در این روز ۲ نمایش در بخش تجربه های اجرا و یک نمایش در بخش صحنه ای اجرا شدند.

در بخش صحنه ای نمایش “تطور” به کارگردانی و نویسندگی و بازیگری شهاب رحمانی و پرنیا شمس در سالن رادی دانشگاه سوره اجرا شد. این نمایش زن و مردی را نشان میداد که صحنه های مختلف فیلم های معروف ایران و جهان را بازی میکردند.

این نمایش آخرین نمایش بخش صحنه ای جشنواره بود. داوران این بخش را الهام شکیب، فارس باقری، سیاوش پاکراه و پوریا کاکاوند تشکیل می دادند.

در بخش تجربه های اجرا نمایش “…(سه نقطه)” به کارگردانی رضا رشوند و “شکاف” به کارگردانی رها سلیمانی اجرا شدند.

همچنین نهمین دوره جشنواره تئاتر سوره در زیر مجموعه بخش نمایشنامه نویسی اقدام به برگزاری جلسات خوانش آثار کاندیداهای نهایی این بخش با حضور نویسنده، منتقدین  دانشگاهی و جمعی از مخاطبان در روز های سه شنبه و چهارشنبه هشت و نه اسفند ماه نمود.

کاندیداهای این بخش که دانشجویان دانشگاه های هنری و غیر هنری سراسر کشور را شامل می شدند در مهلت مقرر با ارسال آثارشان به دبیرخانه و گذراندن دو مرحله بازخوانی و داوری در این دو روز به خوانش آثارشان پرداختند.

در روز اول “کینگز کالج” نوشته ی امین محمدی و ” شرح آواز یک غریب بیوتن ” نوشته ی آرمین رحیمی نژاد و ” افلیای دوچرخه ها ” نوشته ی هستی جعفری جوزانی به خوانش آثار خود پرداختند.

کینگز کالج روایتی از دختر و پسر جوانی ست که چند سال است باهم رابطه دارند حال دختر میخواهد برای ادامه ی تحصیل به کینگزکالج در لندن برود و پسر سعی در منصرف کردن او دارد.

افلیای دوچرخه ها باز خوانی فانتزی و گروتسک از هملت شکسپیر است که در آن افلیایی دروغین بیشتر از پیش بر تردید هملت می افزاید بار ها شنیده ایم که میگوند که تردید تم اصلی هملت میباشد حال تردید در زیر لایه و روبنای افلیای دوچرخه ها با نگاهی امروزی دوباره به جان هملت افتاده.

شرح آواز یک غریب بیوتن با نگاهی با الویه خانم اثر صادق هدایت ، روایتی جدید از داستان در قالب مونولوگ هایی جداگانه که در نهایت باهم شکل یک معنا را میدهند در تلاشی برای باز آفرینی زبان و فرهنگ عامه ی اواخر قاجار نموده است.

چهارشنبه ۹ اسفند در آخرین روز اجرایی جشنواره یک نمایش در بخش تجربه های اجرا و نمایشنامه خوانی دیگر کاندیداهای بخش نمایشنامه نویسی انجام خواهد شد.

نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره از ۲ تا ۱۰ اسفند به دبیری رضا مرشد برگزار خواهد شد.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان و فاطمه حبیبی _ عکاس: پرستو مالکی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار