رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

کارگردان «لنگ ظهر» اجرای این اثر نمایشی را تجربه متفاوتی در حوزه کاری خود می داند. رسول کاهانی کارگردان «لنگ ظهر» درباره این اثر نمایشی که در تماشاخانه باران روی صحنه است گفت: این نمایش اجرای خود را از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز کرده است و برای من تجربه جدید و جذابی است که تا […]

کارگردان «لنگ ظهر» اجرای این اثر نمایشی را تجربه متفاوتی در حوزه کاری خود می داند.

رسول کاهانی کارگردان «لنگ ظهر» درباره این اثر نمایشی که در تماشاخانه باران روی صحنه است گفت: این نمایش اجرای خود را از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز کرده است و برای من تجربه جدید و جذابی است که تا به حال امتحانش نکرده بودم.

وی درباره داستان نمایش بیان کرد: نمایش داستان خانواده ای است که مشغول آشپزی در آشپزخانه هستند چون قرار است شب برایشان مهمان بیاید که در این میان اتفاقاتی رخ می هد. در حقیقت اتفاق اصلی در فاصله ۷ ثانیه رخ می دهد و همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. در خلاصه داستان نمایش آمده است که «فاصله بین ساعت سیزده و چهل و سه دقیقه و بیست و یک ثانیه تا ساعت سیزده و چهل و سه دقیقه و بیست و هشت ثانیه…»

کاهانی درباره چگونگی شکل گیری این نمایش توضیح داد: «لنگ ظهر» بسیار کارگاهی شکل گرفته است و ما ۷ – ۸ ماه برای اجرا تمرین کردیم که ۲ – ۳ ماه آن را فقط تمرین بدن و بیان داشتیم. بازیگران این نمایش همگی برای اولین بار است که روی صحنه می روند و صادقانه تلاش کردند و برای اجرا زحمت کشیدند.

کارگردان «فرق اَوسط» درباره فضاسازی نمایش عنوان کرد: این اجرا نسبت به کارهای قبلی ام که در آنهاتئاتر بی چیز جریان داشت و بازیگر در صحنه ای خالی ایفای نقش می کرد، متفاوت است به شکلی که در نمایش «لنگ ظهر» تا حدودی دکور، طراحی لباس، موسیقی و حرکات فیزیکال وجود دارد و از این منظر نیز تجربه تازه ای برای من محسوب می شود اما به معنای آن نیست که تا به حال تجربه نشده باشد.

وی درباره اجرای نمایش «زبان اصلی» در اروپا نیز متذکر شد: اجرای «زبان اصلی» در شهرهای برلین و فرانکفورت آلمان، وین اتریش، گوتنبرگ و استکهلم سوئد با موفقیت انجام شد که البته به دلیل همزمانی اجرای «لنگ ظهر» و آماده سازی این نمایش من نتوانستم گروه را همراهی کنم. در اجراهای خارج از کشور یک شخصیت به کاراکترهای نمایش اضافه شده که بهنوش بختیاری نقشش را ایفا می کند.

کاهانی در پایان صحبت هایش یادآور شد: «زبان اصلی» قرار است با وقفه ای نسبت به اجراهای اروپا در کشور کانادا نیز اجرا داشته باشد که فکر می کنم بعد از اجرای «لنگ ظهر» صورت بگیرد.

سُرور پیروانی، پونه رضویان، سمیرا زائری، نیلوفر شایگان فر، هلیا طباطبایی، حسین محمدی، پریسا نوروزی بازیگران نمایش «لنگ ظهر» هستند که تا ۲۶ خردادماه ساعت ۱۹ در تماشاخانه باران روی صحنه خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار