رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند مرغ آتش با محوریت تلاش‌های یک گروه فیلمسازی برای ثبت تصاویری منحصر به فرد از این پرنده و ثبت یک زیستگاه جدید از فلامینگوهای ایران به کارگردانی حجت‌الله طاهری آماده نمایش شد. فلامینگوها در مناطق ساحلی دریاها و دریاچه‌های شور و کم عمق به سر می‌برند و آشیانه را به شکل توده‌ای کاسه مانند که از گل است […]

مستند مرغ آتش با محوریت تلاش‌های یک گروه فیلمسازی برای ثبت تصاویری منحصر به فرد از این پرنده و ثبت یک زیستگاه جدید از فلامینگوهای ایران به کارگردانی حجت‌الله طاهری آماده نمایش شد.

فلامینگوها در مناطق ساحلی دریاها و دریاچه‌های شور و کم عمق به سر می‌برند و آشیانه را به شکل توده‌ای کاسه مانند که از گل است و کمی بالاتر از آب قرار دارد، می سازد و همانجا تولید مثل می‌کند. تا پیش از این تصور می‌شد زیستگاه این پرندگان در ایران در دریاچه ارومیه، فارس و سیستان باشد اما برای اولین بار در مستند مرغ آتش یک زیستگاه جدید از فلامینگوها در ایران معرفی خواهد شد.

بهمن ماه سال ۹۸، دو قطعه فلامینگوی کوچک در خورهای تالاب شادگان در حوزه جغرافیایی آبادان، توسط علی سجاد جلالی محیط‌بان آبادانی مشاهده و ثبت شد و به دنبال این ماجرا گروه تصویربرداری مستند مرغ آتش با حضور در این منطقه برای اولین اقدام موفق به شناسایی زیستگاهی جدید از این پرنده عظیم‌الجثه در نواحی جنوبی ایران شدند و بیش از ۵ هزار فلامینگو در این منطقه شناسایی شد.

تا پیش از این تصور می‌شد زیستگاه اصلی فلامینگوی کوچک در کشور یمن است و در سال‌های گذشته در کشور کویت و در استان سیستان و بلوچستان نیز تعدادی از این گونه مشاهده شده بود اما در خوزستان امسال برای نخستین بار ثبت شده است و در مستند مرغ آتش نحوه زاد و تولد و فرزندآوری این پرندگان نیز به تصویر کشیده شده است.

به دلیل بازه زمانی محدود فلامینگوها برای تولید مثل و نگهداری از تخم‌ها تصویربرداری مستند مرغ آتش ۶ سال به طول انجامیده است.

مستند مرغ آتش به کارگردانی حجت‌الله طاهری و تهیه‌کنندگی عطا پناهی تولید شده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار