رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

طبق آمار ثبت شده فروش ۵ فیلم اکران آنلاین در یک ماه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. طبق آمار ثبت شده، در طرح اکران فیلم‌ها در سینمای آنلاین طی بیش از یک ماه گذشته، تاکنون نیم میلیون بلیت فروش رفته و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مخاطب به تماشای آثار نشسته‌اند. […]

طبق آمار ثبت شده فروش ۵ فیلم اکران آنلاین در یک ماه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

طبق آمار ثبت شده، در طرح اکران فیلم‌ها در سینمای آنلاین طی بیش از یک ماه گذشته، تاکنون نیم میلیون بلیت فروش رفته و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مخاطب به تماشای آثار نشسته‌اند.

با گذشت بیش از یک ماه از طرح سینمای آنلاین که از ۲۴ فروردین و با اکران فیلم خروج فعالیتش را آغاز کرد، آمارها از حدود نیم میلیون بلیت فروش رفته در مجموع پنج فیلم به نمایش درآمده در فیلیمو و نماوا خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی این دو سامانه پخش اینترنتی، طرح سینمای آنلاین از ۲۴ فروردین ماه ۹۹ برای حمایت از سینمای ایران در بحران متاثر از شیوع بیماری کرونا و با نمایش فیلم خروج آغاز به کار کرد که در ادامه این مسیر چهار فیلم طلا، زیرنظر، مهمان‌خانه ماه‌نو و تیغ و ترمه نیز به آن پیوستند. با گذشت بیش از یک ماه از شروع این طرح و در ادامه روند اطلاع رسانی از تعداد بلیت‌های فروش رفته، در حدود نیم میلیون بلیت در مجموع ۲ پلتفرم تاکنون خریداری شده است.

این آمار که به صورت مستقیم به ازای هر خرید ثبت و به صورت تجمیعی از ۲ پلتفرم میزبان این طرح اعلام می‌شود، خبر از گردش مالی حدود هفت و نیم میلیارد تومانی برای سینمای ایران می‌دهد.

در طرح اکران آنلاین که بلیط آن ۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده و هر بلیت تا هشت ساعت پس از خرید اعتبار تماشا دارد، متناسب با متغیرهای بازدید در شبکه نمایش خانگی، برای هر بلیت حداقل ۲.۵ تماشاگر در نظر گرفته می‌شود. به همین ترتیب می‌توان بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر را در مدت یک ماه از شروع طرح اکران آنلاین برای این پنج فیلم برآورد کرد. همچنین به دلیل تعلق گرفتن بدون واسطه ۷۰ درصد از درآمد فروش به صاحب اثر، در مجموع بیش از پنجاه فیلم متقاضی اکران آنلاین هستند و تصمیم بر این است که این طرح با اکران هفتگی حداقل ۲ فیلم ادامه پیدا کند.

این میزان استقبال تماشاگران در مجموع ۲ پلتفرم در حالی رقم خورده که طرح سینمای آنلاین جز در هفته سوم اکران فیلم خروج و آن هم به صورت کاملاً محدود، هیچ‌گونه تبلیغ تلویزیونی نداشته و فیلم‌هایی که در صورت اکران سینمایی می‌توانستند امکان تبلیغ تلویزیونی داشته باشند نیز متاسفانه حالا طی طرح اکران آنلاین از آن محروم شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار