رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«خانه خاموش» فیلم مستند بلند فرناز و محمدرضا جورابچیان، به بخش جذب سرمایه‌ی جشنواره بین‌الملی فیلم مستند دی ام زد DMZ کره‌جنوبی راه پیدا کرد. این فیلم که تهیه‌کنندگی آن را «الهه نوبخت» به عهده دارد، تنها نماینده ایران در این دوره از رقابت‌های جذب سرمایه تولید فیلم مستند این رویداد معتبر آسیایی است. در […]

«خانه خاموش» فیلم مستند بلند فرناز و محمدرضا جورابچیان، به بخش جذب سرمایه‌ی جشنواره بین‌الملی فیلم مستند دی ام زد DMZ کره‌جنوبی راه پیدا کرد.

این فیلم که تهیه‌کنندگی آن را «الهه نوبخت» به عهده دارد، تنها نماینده ایران در این دوره از رقابت‌های جذب سرمایه تولید فیلم مستند این رویداد معتبر آسیایی است.

در این بخش جشنواره Docs DMZ شانزده پروژه‌ی آسیایی از کشورهای ایران، کره‌جنوبی، هند، اندونزی، هنگ‌کنگ، افغانستان و قزاقستان انتخاب شده‌اند که برای جذب سرمایه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
«خانه خاموش» پرتره‌ی خانواده‌ای در شهر تهران است که زندگی آنها در چند دهه به تصویر کشیده می‌شود.

فرنار و محمدرضا جورابچیان پیش از این، فیلم مستند نیمه‌بلند «اعتراض وارد نیست» را کارگردانی و تهیه کرده بودند که موفقیت­های بین‌المللی زیادی را برای آنها رقم زد و چندی پیش در گروه هنر و تجربه نیز اکران شد.

گفتنی است: جشنواره مستند «دی‌ام‌زد داکس» یکی از مهم‌ترین رویدادهای شناخته شده‌ی سینمای مستند آسیا و بزرگ‌ترین جشنواره‌ای است که در کشور کره‌جنوبی، مستندسازان را مورد حمایت مالی قرار می‌دهد. این جشنواره در سال ۲۰۰۹ بنیان‌گذاری شد و سالانه به مدت ۷ روز، از ۱۷ تا ۲۴ سپتامبر در شهر گویانگ برگزار می‌شود.

در بخش جذب سرمایه این جشنواره هر سال مبلغی برای تحقیق و تولید فیلم‌های مستند به فیلم‌سازان سراسر جهان اهدا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار