رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مستند «تاریخ نگاری آتش نشانی از طهران قدیم تا تهران امروز» به کارگردانی علی آمره ای امروز دوشنبه هفتم مهر همزمان با روز آتش نشانی ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما ، مستند «تاریخ نگاری آتش نشانی از طهران قدیم تا تهران […]

مستند «تاریخ نگاری آتش نشانی از طهران قدیم تا تهران امروز» به کارگردانی علی آمره ای امروز دوشنبه هفتم مهر همزمان با روز آتش نشانی ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما ، مستند «تاریخ نگاری آتش نشانی از طهران قدیم تا تهران امروز» به کارگردانی علی آمره ای امروز دوشنبه هفتم مهر همزمان با روز آتش نشانی ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می شود.
این مستند که به تاریخچه آتش نشانی شهر تهران می پردازد ،درابتدای اتفاقات حریق کوچه های قدیم طهران را با تصاویر آرشیوی قدیمی و ایثار و جان فشانی مردان آتش نشان را تا به امروز نمایش می دهد.
تاریخچه ساخت نخستین آتش نشانی در قبرستان حسن آباد در ابتدای قرن ، بررسی چند آتش سوزی معروف تهران در زمان قدیم مثل شمس العماره و انبار فرش بانک کارگشایی در این مستند روایت می شود.
نگاهی بر چند برج مدرن امروزی در تهران به لحاظ ایمنی در مقابل آتش، بررسی فعالیت های ستاد فرماندهی و مرکز فوریتهای ۱۲۵ ،یاد و خاطره ی شهدای آتش نشان و بخصوص شهدای پلاسکو گفت و گو از دیگر بخش های این مستند است.
گفت وگو باچند آتش نشان پیشکسوت و بیان خاطرات آنها بخش پایانی این مستند را تشکیل می دهد.
مستند  «تاریخ نگاری آتش نشانی از طهران قدیم تا تهران امروز» تولید روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران است که به همت گروه اجتماعی شبکه پنج پخش می شود .

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار