رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • دوشنبه 28 مهر 1399 - 12:15
  • کد خبر : 54626
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «نمایش‌درمانی»، طبابت روح است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: «نمایش درمانی» طبابت روح و از عجایت شگفت‌انگیز هنر نمایشگری است. به گزارش روابط ‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی قادر آشنا روز یکشنبه به مناسبت هفته جهانی نمایش درمانی با صدور پیامی نوشت: نمایش درمانی طبابت روح است. نمایش درمانگر طبیب روان و نمایش ابزار این درمان سحرگون و  این از […]

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: «نمایش درمانی» طبابت روح و از عجایت شگفت‌انگیز هنر نمایشگری است.

به گزارش روابط ‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی قادر آشنا روز یکشنبه به مناسبت هفته جهانی نمایش درمانی با صدور پیامی نوشت: نمایش درمانی طبابت روح است. نمایش درمانگر طبیب روان و نمایش ابزار این درمان سحرگون و  این از عجائب شگفت‌انگیز هنر نمایشگری است. روشی منسجم و راهکاری موثر در درمان مسائل روحی و روانی جوامع انسانی که به مدد بازی نمایشی میسر می‌شود.

وی با تبریک این هفته افزود: با کمال احترام تلاش‌های مجدانه شما متخصصان و کادر درمان در عرصه «روان درمانی‌نمایشی» خصوصاً اعضای محترم انجمن بین‌المللی نمایش درمانی ایران را ارج می نهم. امیدورام شیوه درمان به روش نمایشی در کشور عزیزمان ایران و سراسر جهان بیش از پیش گسترش یابد .

بی‌شک در زمانه‌ای که فشارهای روانی ناشی از ناملایمات اجتماعی خصوصاً ابتلای جهانیان به ویروس عالم‌گیر کرونا (کووید ۱۹) عرصه را بر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری تنگ نموده، بهره‌گیری از درمان‌های کمکی همچون نمایش درمانی راهکار مناسبی برای خروج از این بن‌بست پیش آمده در روابط انسانی است.

وی افزود: به نظر می رسد شناخت ظرفیت‌های بومی و ‌تاثیرگذار هنر نمایش در حوزه درمان، آگاهی از روش‌های جدید مواجهه با مسائل روحی و روانی و معرفی بیش از پیش نمایش درمانی در سطح ایران و جهان مهمترین ماموریت‌های انجمن نمایش درمانی ایران است.

هفته جهانی دراماتراپی یا نمایش‌درمانی از ۲۹ مهر تا ۴ آبان مصادف با ۱۸ تا ۲۵ اکتبر در ایران و ۶۲ کشور جهان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار