رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

فیلمساز کهنه کار سینمای ما بهمن فرمان آرا در آخرین فیلمش نیز نگاهی نخبه گرایانه به فلسفه مرگ را در بستری از زندگی یک نویسنده (روشنفکر)، پرداخت می نماید. مردی که به اعتقاد خود گویا در هیچ یک از دو نوع زندگی اش چه در حوزه حرفه ای (نویسندگی) و چه در زندگی شخصی به […]

فیلمساز کهنه کار سینمای ما بهمن فرمان آرا در آخرین فیلمش نیز نگاهی نخبه گرایانه به فلسفه مرگ را در بستری از زندگی یک نویسنده (روشنفکر)، پرداخت می نماید.


مردی که به اعتقاد خود گویا در هیچ یک از دو نوع زندگی اش چه در حوزه حرفه ای (نویسندگی) و چه در زندگی شخصی به کامیابی خاصی دست نیافته است.
حکایت دریا به سیاق سایر آثار کارگردانش با بهره گیری از گفتگوهایی چند پهلو و پر ارجاع، نماهایی طولانی و عمدتاً ثابت و فضا سازی موجز می کوشد تا با برجسته سازی سکون حاکم بر شخصیت محوری اش، پارادوکس حضور او را که اکنون پس از سال ها در کنار همسر و نیز سایر دوستان و اطرافیانش قرارگرفته، بیش از پیش به نمایش گذارد.
فیلم فرمان آرا درباره جایگاه و در واقع فقدان جایگاه یک روشنفکر در جامعه ایرانی و سرنوشت محتوم و مبهم میل به امید در چنین ساختاری است که به عقیده فیلمساز نه تنها نسل خود بلکه در نسل های پسین نیز وضعیتی مشابه یافته است.
فیلمی که حالا درآستانه ۸۰ سالگی بازگشت فیلمساز را به نقطه ی اوجی دیگر در کارنامه اش نوید می دهد.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار