رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مجید مجیدی که یک کمپانی آمریکایی حق توزیع جدیدترین فیلمش به نام «خورشید» را خریده است، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره «اجیال» دوحه شد. کمپانی «Strand Releasing» حق پخش فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی را به دست آورده است و این فیلم که امسال نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین […]

مجید مجیدی که یک کمپانی آمریکایی حق توزیع جدیدترین فیلمش به نام «خورشید» را خریده است، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره «اجیال» دوحه شد.

کمپانی «Strand Releasing» حق پخش فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی را به دست آورده است و این فیلم که امسال نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسکار است از طریق این کمپانی در آمریکا اکران خواهد شد.

فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی اولین نمایش بین المللی خود را در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و در نهایت روح الله زمانی توانست جایزه جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه بهترین بازیگران نوظهور جشنواره را از از آن خود کند و اخیرا نیز جایزه بهترین فیلم هشتمین جشنواره «اجیال» دوحه در کشور قطر را نیز به خود اختصاص داده است.

کمپانی «Celluloid Dreams» به مدیریت هنگامه پناهی توزیع بین المللی فیلم «خورشید» به تهیه کنندگی امیر بنان و مجید مجیدی را بر عهده دارد.هنگامه پناهی درباره توزیع این فیلم توسط «استرند ریلیزینگ» به همکاری مجدد با این شرکت اشاره کرد و گفت سابقه همکاری با این شرکت را دارند ،آنها در توزیع فیلم «از راه دور» برنده شیر طلای ونیز ساخته لورنزو ویگاس که از سوی ونزوئلا به اسکار معرفی شد همکاری کرده بودند.

او همچنین یادآوری کرد که این شرکت پخش‌کننده فیلم نامزد اسکار «تصویر گمشده» ریتی پان و فیلم «فلیسیتی» الن گومز که به فهرست کوتاه راه یافتند و فیلم‌های دیگری چون «نیزار وحشی»، «عمو بونمی کسی که می‌تواند زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد آورد»، «لبه بهشت»، «شوالیه» و «آدم» بوده است.

مارکوس هو رییس استرند ریلیزینگ نیز گفت: «شبیه تور دو فرانس است؛ که بتوانی فیلمی  شبیه آثار دیکنز  را به نمایش درآوری. بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم «خورشید» را به مخاطبان آمریکایی ارایه کنیم».

مجیدی هم به ورایتی گفت بسیار مفتخر است که مخاطبان آمریکایی و منتقدان به فیلم‌های قبلی وی پاسخ مثبت داده‌اند و بسیار هیجان زده است که فیلم جدیدش هم با نسل جدید سینماروهای آمریکایی به ویژه با مخاطبان جوان که علاقه خاصی برای بچه‌ها قایل هستند ارتباط برقرار می‌کند.

منبع: هنر و تجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار