رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه 24 آذر 1399 - 10:16
  • کد خبر : 57260
  • تئاتر
  • چاپ خبر : روایتی عاشقانه از مقاومت مردم مظلوم فلسطین در یک نمایش

پدرام رحمانی؛ نویسنده و کارگردان نمایش صحنه‌ای «آواز سنگ غمگین» گفت: نگاه ما در این نمایش به فلسطین با دیگر روایت‌های داستانی مربوط به آن فرق دارد و به ابعاد آسیب‌های اجتماعی مردم فلسطین در جنگ و مقاومت در برابر اسرائیل و حامیان آن پرداخته‌ایم. «پدرام رحمانی» نویسنده و کارگردان نمایش صحنه‌ای «آواز سنگ غمگین» […]

پدرام رحمانی؛ نویسنده و کارگردان نمایش صحنه‌ای «آواز سنگ غمگین» گفت: نگاه ما در این نمایش به فلسطین با دیگر روایت‌های داستانی مربوط به آن فرق دارد و به ابعاد آسیب‌های اجتماعی مردم فلسطین در جنگ و مقاومت در برابر اسرائیل و حامیان آن پرداخته‌ایم.

«پدرام رحمانی» نویسنده و کارگردان نمایش صحنه‌ای «آواز سنگ غمگین» گفت: «آواز سنگ غمگین» روایتی عاشقانه از مقاومت مردم مظلوم فلسطین است. این نمایش داستانی رازآلود از زن و مردی به ظاهر غریبه، ولی آشنا دارد.

رحمانی ادامه داد: نگاه ما در این نمایش به فلسطین با دیگر روایت‌های داستانی مربوط به آن فرق دارد. «آواز سنگ غمگین» به ابعاد آسیب‌های اجتماعی مردم فلسطین در جنگ و مقاومت برابر اسرائیل و حامیان آن می‌پردازد.

وی افزود: خانواده‌های فلسطینی بیشترین سهم را از نمایش ما دارند. چرا که در بیشتر مواقع، فلسطین را از نگاه سیاسی بررسی و معرفی می‌کنند. این در حالی است که مردم فلسطینی سال‌ها در این شرایط دشوار، زندگی سرشار از عطوفت و مهر را با هم دارند و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این سختی‌ها را با فداکاری‌های خود تحمل می‌کنند.

رحمانی در مورد برپایی جشنواره در شرایط نامناسب تئاتر کشور به بهانه کرونا گفت: محدودیت‌های کرونایی همه شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان را به زحمت انداخته است. ما در ارومیه تمرین می‌کردیم و با توجه به اعلام وضعیت قرمز این شهر جایی برای تمرین نداشتیم. به این ترتیب با رعایت حق و حقوق سلامت عوامل گروه، تمام تلاش خود را برای تولید این نمایش به منظور شرکت در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به کار گرفتیم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: معنای مقاومت در این جشنواره بیش از هر دوره دیگر خود تحقق یافته است. چرا که در هر دوره هنرمندان و ستاد برگزاری به همراه مخاطبان جشنواره با تماشای اجرای نمایش‌ها با معنا و مفهوم مقاومت روبه‌رو می‌شدند، اما امسال شیوه برگزاری جشنواره و ایثار و فداکاری ستاد اجرایی و گروه‌های شرکت‌کننده پیش از آغاز اجراهای این دوره، معنا و مفهوم مقاومت را به نمایش گذاشتند.

رحمانی افزود: هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت یکی از محترم‌ترین رویدادهای تئاتر کشور است. نگرش و شیوه متفاوت ستاد برگزاری این دوره از جشنواره مقاومت، حس بسیار خوب و انگیزه‌ای دو چندان به گروه‌های شرکت‌کننده داده است.

وی ادامه داد: حمایت‌های مالی جشنواره  به همراه اطلاع‌رسانی‌های دقیق آن، کمک بسیاری به رضایت‌مندی هنرمندان شرکت‌کننده کرده است. امید است تا دیگر جشنواره‌های تئاتر کشور نیز از این شیوه الگوبرداری کرده و آن را ادامه دهند.

رحمانی در پایان ضمن تقدیر از همه عوامل برپایی جشنواره گفت: پخش آنلاین آثار جشنواره گام موثری در شعار تئاتر برای همه است. چرا که با امکان پخش آنلاین آثار، تمامی علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند آثار را تماشا کنند.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه سال جاری به دو شیوه زنده و آنلاین برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار