رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

قائم مقام دبیر چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» می‌گوید: نمایش برخط برنامه‌ها و فیلم‌ها در پلتفرم‌های پرطرفدار می‌تواند تبدیل به بازاری ثابت و پررونق برای حوزه مستند شود. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت»، مرتضی رزاق کریمی عضو شورای سیاست‌گذاری و برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» درباره شکل آنلاین جشنواره […]

قائم مقام دبیر چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» می‌گوید: نمایش برخط برنامه‌ها و فیلم‌ها در پلتفرم‌های پرطرفدار می‌تواند تبدیل به بازاری ثابت و پررونق برای حوزه مستند شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت»، مرتضی رزاق کریمی عضو شورای سیاست‌گذاری و برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» درباره شکل آنلاین جشنواره امسال و تفاوت این رویداد با دوره‌های گذشته گفت: شاید اغراق نباشد اگر بگوییم این دوره متفاوت‌ترین دوره جشنواره «سینما حقیقت» است. جدا از تفاوت فاحشی که با ۱۳ دوره گذشته شاهدیم، باید بگویم نوع برگزاری این دوره با تمام جشنواره‌هایی که تا به حال در ایران برگزار شده تفاوت‌ جدی دارد.

وی افزود: گذشته از اینکه بحث اکران آنلاین آثار در این جشنواره در حال رخ دادن است، ما شاهد یک تجربه ویژه در تمام بخش‌ها هستیم. به صورتی که همه بخش‌ها به شکل آنلاین و برخط در حال برگزاری است.

عضو شورای برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» در ادامه بیان کرد: پیچینگ این جشنواره با استانداردهای بین‌المللی و حضور حامیان جهانی در حال برگزاری است. در این دوره حدود ۱۵ تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار خارجی که با فیلمسازها در ارتباط هستند در جشنواره حضور دارند و به صورت زنده این پیچینگ را دنبال می‌کنند.

این تهیه کننده ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی و مسترکلاس‌ها به همین شکل در حال برگزاری است. یعنی یک جشنواره آنلاین کامل را شاهدیم که در آن فقط بحث نمایش آثار مستند مطرح نیست. هرکدام از این بخش‌ها در جای خود اتفاق بسیار مهمی است. نمایش برخط برنامه‌ها و فیلم‌ها در پلتفرم‌های پرطرفدار می‌تواند تبدیل به بازاری ثابت و پررونق برای حوزه مستند شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای فیلم‌های مستند خارج از تلویزیون بازار جدی و با ثباتی برای عرضه آثار مستند نداشتیم. تجربه امسال اتفاق خیلی مهمی است که می‌تواند بازار تازه‌ای در این حوزه ایجاد کند. علاوه بر این رویداد جشنواره به شدت محرک بازار بوده و به تنهایی می‌تواند توجه مخاطبان بسیاری را جلب کند.

عضو شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» ادامه داد: نمایش مستندها در پلتفرم‌های پرمخاطبی مثل فیلیمو، نماوا، تیوا و پلتفرم تخصصی هاشور، می‌تواند توجه جمع کثیری از مخاطبان سینمای ایران را به آثار مستند جلب کند. یقین دارم اگر علاقمندان سینما در این دوره بعضی از آثاری که به شکل برخط در حال نمایش است را تماشا کنند، مخاطب همیشگی سینمای مستند می‌شوند.

وی در پایان گفت: این اقدام در راستای مخاطب‌سازی است. یعنی گذشته از بحث جشنواره که بحث داوری و ارزیابی آثار است، این رویداد می‌تواند مقدمه‌ای برای گشایش بازاری جدید باشد که برای سینمای مستند یک اتفاق مهم محسوب می‌شود.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذرماه آغاز شده و تا ۲ دی ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار