رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

فیلم کوتاه مصطفی به کارگردانی علیرضا تیموری در دومین جشنواره مستقل فیلم Gandhara در کراچی پاکستان که از نهم تا ددهم ژانویه۲۰۲۱ برگزار خواهد شد به نمایش درمی‌آید. پیمان شاه‌محمدی تهیه‌کننده این فیلم کوتاه «مصطفی» درباره وضعیت این فیلم گفت: «مصطفی» با همکاری سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شد. […]

فیلم کوتاه مصطفی به کارگردانی علیرضا تیموری در دومین جشنواره مستقل فیلم Gandhara در کراچی پاکستان که از نهم تا ددهم ژانویه۲۰۲۱ برگزار خواهد شد به نمایش درمی‌آید.
پیمان شاه‌محمدی تهیه‌کننده این فیلم کوتاه «مصطفی» درباره وضعیت این فیلم گفت: «مصطفی» با همکاری سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: مصطفی (مرد افغان) به همراه خانواده در ایران زندگی می کند. این خانواده شناسنامه و هویت اجتماعی و مدنی ندارند. نداشتن هویت برای این خانواده دردسرساز می‌شود.
این فیلم محصول مشترک و همکاری هنرمندان سه کشور سوئد، ایران و افغانستان است.
اصلی ترین پیام این فیلم کوتاه، مفهوم برتری و اصل خانواده است.
این فیلم پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی با استقبال خوبی مواجه شده است که از آن جمله می‌توان به راه‌یابی و برگزیده شدن آن در چهلمین دوره فستیوال بین‌المللی گوتنبرگ سوید (این فستیوال یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم به حساب می‌آید و هر ساله پذیرای آثار فیلمسازان سرشناسی در سراسر دنیاست)، برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم در فستیوال رومی استکهلم سوئد و راه یافته به بخش کرنر فستیوال بین‌المللی کن فرانسه اشاره کرد.
در فیلم «مصطفی» سیدسیف الاسلام هاشمی، فریبا طالبی، معصومه مرادی، محمد جبارنیا، مجید ملک‌پور، زینب هاشمی، حسن حیدری و داریوش فضلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده و مجری طرح، مشاورکارگردان، تدوینگر و برنامه‌ریز این فیلم است، علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین‌المللی هستند.
مرتضی نجفی نیز که سال گذشته سیمرغ بهترین فیلمبرداری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را برای فیلمبرداری فیلم «تومان» دریافت کرده، مدیر فیلمبرداری «مصطفی» است. بهنود یخچالی ساخت موسیقی این فیلم کوتاه را بر عهده دارد.
سایر عوامل پروژه نیز عبارتند از: نویسنده: علیرضا تیموری، مدیر صدابرداری: مهدی یگانه، طراح گریم: آیدین فرضی، طراح لباس: آویدا امیری، مدیر تولید: مریم قاسم‌آبادی، منشی صحنه: سپیده پریزن.

منبع: بانی فیلم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار