رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

پوریا حیدری اوره با فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی  متقاضی  شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، حیدری اوره با تهیه‌کنندگی، نویسندگی و در نهایت کارگردانی از اواسط دهه ۹۰ وارد سینمای حرفه‌ای شده است. او […]

پوریا حیدری اوره با فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی  متقاضی  شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، حیدری اوره با تهیه‌کنندگی، نویسندگی و در نهایت کارگردانی از اواسط دهه ۹۰ وارد سینمای حرفه‌ای شده است. او نخستین بار با فیلم «امتحان» وارد جریان سینما شد، سپس با ساخت فیلم «باغ‌های زردآلو» سال ۱۳۹۵ در قالب یک فیلم ویدئویی کارگردانی را تجربه کرد  و موفق شد برای هشتاد و یکمین حضور بین‌المللی‌اش نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره فیلم‌های مستقل فیلادلفیای امریکا شود. او همچنین برای این فیلم درجشنواره فیلم مونترال کانادا نیز حضور یافت. حیدری اوره یک سال بعد تهیه‌کنندگی فیلم «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی را تجربه کرد که این فیلم نیز در جشنواره‌های بین‌المللی بسیاری حضور یافت و موفق به دریافت جوایزی از این جشنواره‌ها شد.


اوره در سال ۹۶ با تهیه دو فیلم «نگاه» و « ناپدیدشدن» بار دیگر خوش درخشید و سال ۹۹ با همکاری شهاب حسینی فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» را کارگردانی کرد تا نخستین ساخته سینمایی در مقام کارگردان را به نام خود ثبت کند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کودکی به نام روح‌الله که بعد از یک اتفاق ناگوار تصمیم می‌گیرد با شرایط کنار بیاید و به دنبال اهدافش برود…


رضا کیانیان، جوادعزتی، گلاره عباسی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، نیما شعبان نژاد، یسنا میرطهماسب، علی انصاریان، روح الله جعفری و…. در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
این فیلم در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد و موفق شد در این جشنواره جایزه بخش یونیسف را از آن خود کند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار