رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

فیلم مستند بلند «هجده هزارپا» ساخته مهدی شاه‌محمدی در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر، «مهدی شاه‌محمدی» بیش از  یک دهه است که به شکل حرفه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم مستند مشغول است. او از سال ۹۰ و با ساخت مستند […]

فیلم مستند بلند «هجده هزارپا» ساخته مهدی شاه‌محمدی در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر، «مهدی شاه‌محمدی» بیش از  یک دهه است که به شکل حرفه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم مستند مشغول است.
او از سال ۹۰ و با ساخت مستند نیمه بلند «عملیات غیرممکن» خود را به عنوان یک فیلمساز متفاوت در ساخت مستند درباره دفاع‌مقدس معرفی کرد.
او سپس به ساخت چند سریال مستند پرداخت که «قصه‌های انقلاب» از مهم‌ترین آنها بود که در سال‌های ۹۶ پخش شد.
شاه‌محمدی در سال‌های بعد از این به تهیه‌کنندگی در فیلم مستند هم پرداخت. او مستند «خانه‌ای برای تو» ساخته مهدی بخشی مقدم را تهیه کرد که این فیلم در دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت نشان فیروزه گرفت و بهترین فیلم جشنواره شد. خانه‌ای برای تو در سال ۹۷ در بخش مستند سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.
شاه محمدی در دوره دوازدهم خودش فیلم «فصل هرس» را داشت که موضوع آن مانند خانه‌ای برای تو به بیماری سرطان می‌پردازد. او در سال ۹۸ تهیه‌کنندگی مستند «آشیانه عقاب» ساخته مریم اسلوبی را که درباره خلیل عقاب است به عهده داشت.
او در چهاردهمین دوره سینماحقیقت با فیلم «هجده هزارپا» شرکت کرد. داستان این فیلم به بارریزی هواپیماها برای دو شهر محاصره شده در کشور سوریه می‌پردازد که ساختاری دراماتیک پیدا کرده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: « احمد ۲۵ ساله اهل سوریه در تلاش است که برای خانواده خود و بقیه مردم شهرش در فوعه که در محاصره نیروهای تکفیری است از راه آسمان آذوقه و کمک ارسال کند.»
«جای خالی یک عکس»، «مدار هفت درجه»، «جای خالی یک مرد»، «ها سوخته» و «قصه یک مرد» از دیگر مستندهای شاه محمدی هستند.
دیگر عوامل این فیلم عبارت‌انداز:
پژوهشگر: مهدی شامحمدی و فاطمه افضلی/تصویربردار: مهدی شامحمدی و عبدالحسین بدرلو/صدابردار: سیدمجید باقری/صداگذار: حسین قورچیان/تدوینگر: مهدی شامحمدی و محمد بابایی/عکاس: ایلیا شامحمدی/نویسنده گفتار متن: مهدی شامحمدی و شرمین نادری/گوینده متن: مهدی شامحمدی و سامر خلیل/آهنگساز: افشین عزیزی/تهیه کننده: مهدی شامحمدی/تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار