رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 30 دی 1399 - 14:11
  • کد خبر : 59422
  • تئاتر
  • چاپ خبر : آغاز کار مدرسه تئاتر مولوی از فروردین ۱۴۰۰

مدیر مرکز تئاتر مولوی از آغاز به کار مدرسه تئاتر مولوی از فروردین سال ۱۴۰۰ خبر داد. امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره برنامه اجراهای این مجموعه تئاتری با توجه به پایان تعطیلات کرونایی تئاتر، گفت: چون زمان اندکی تا برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر مانده و مرکز تئاتر مولوی همچون سال‌های […]

مدیر مرکز تئاتر مولوی از آغاز به کار مدرسه تئاتر مولوی از فروردین سال ۱۴۰۰ خبر داد.

امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره برنامه اجراهای این مجموعه تئاتری با توجه به پایان تعطیلات کرونایی تئاتر، گفت: چون زمان اندکی تا برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر مانده و مرکز تئاتر مولوی همچون سال‌های گذشته یکی از سالن‌های میزبان جشنواره خواهد بود، اجرای هر گروهی در چند روز باقیمانده به شروع جشنواره به عرضه نمایش صدمه می‌زند. در نتیجه نمایش‌هایی که نسبت به آنها تعهد اجرا داریم، بعد از پایان جشنواره اجرای عمومی خود را شروع می‌کنند.

وی اظهار کرد: بلافاصله بعد از پایان جشنواره یک نمایش در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود. تلاش می‌کنیم اگر محدودیت‌ها اجازه دهد در سالن اصلی میزبان ۲ نمایش باشیم. همچنین میزبان یک نمایش نیز در سالن کوچک خواهیم بود و در حال حاضر این گروه‌ها در حال طی کردن مراحل لازم برای دریافت مجوز اجرا از شورای ارزشیابی و نظارت هستند.

حریری ادامه داد: حتماً در اسفند سال جاری همایش «تئاتر مسئولیت پذیر» را به صورت حضوری با حضور پژوهشگران و استادان دانشگاه در ۲۰ اسفند برگزار خواهیم کرد.

مدیر مرکز تئاتر مولوی با بیان اینکه بعد از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر میزبان ۳ اجرا می‌شویم که جزو تعهدات قبلی مرکز تئاتر مولوی است، یادآور شد: طبیعتاً خیلی از تعهدات اجرای عمومی ما در سال ۹۹ به سال ۱۴۰۰ منتقل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود درباره زمان آغاز به کار مدرسه تئاتری مولوی توضیح داد: فراخوان مدرسه تئاتر مولوی نیز در هفته آینده منتشر می‌شود و مبنای اول مان بر این است که دوره اول یا مقدماتی مدرسه مختص دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، هنرستانی و دانشجویان غیر تئاتری باشد. این دوره بیشتر بر مسائل مطالعاتی و مبانی‌ها متمرکز است. از فروردین ۱۴۰۰ کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم که کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شوند. ظرفیت ما محدود است و از بین متقاضیان افرادی انتخاب می‌شوند.

حریری درباره استادان مدنظر برای تدریس در مدرسه تئاتر مولوی، گفت: استادان از فارغ التحصیلان و فعالان جوان حوزه تئاتر دانشگاهی خواهند بود. سعی شده با شناسایی و دعوت به همکاری فعالان این حوزه استادان مختلفی در دوره‌های مختلف مدرسه داشته باشیم. طبیعتاً از افراد پرتجربه نیز بنا به شرایط استفاده خواهیم کرد.

وی درباره مدت زمان هر تریم یا دوره مدرسه تئاتر مولوی، افزود: ما برای مدرسه ۵ واحد یا ترم را در نظر گرفته‌ایم که هر واحد بین ۹ تا ۱۲ جلسه است و همه متقاضیان موظف هستند تمام واحدها را اخذ کنند و در پایان دوره نیز آزمونی از آنها گرفته می‌شود که در صورت موفقیت در آزمون می‌توانند در دوره‌های تکمیلی بعدی ثبت نام کنند.

مدیر مرکز تئاتر مولوی با بیان اینکه بر خلاف دوره‌های آموزشی مراکز خصوصی که تعدادی را جذب می‌کنند و بعد از چند ماه آموزش به تولید یک تئاتر می‌پردازند، اظهار کرد: مدرسه تئاتر مولوی متمرکز بر آموزش‌های بنیادین است. هدف ما این است که علاقمندان بعد از آموزش‌های لازم تجربیات خود را به صورت عملی روی صحنه پیاده کنند، در نتیجه حداقل زمانی که برای رسیدن به این نتیجه عملی مورد نیاز است، طی کردن ۳ ترم متوالی است.

حریری تأکید کرد: نکته مهم درباره مدرسه تئاتر مولوی این است که سعی می‌کنیم رابطه‌ای را بین حوزه دانش آموزی و حوزه دانشگاهی برقرار کنیم. چراکه یکی از معضلات و مشکلات اساسی ما در دانشگاه‌ها حضور دانشجویان و داوطلبانی است که چندان تجربه آموزشی صحیح یا اصولی را قبل از دانشگاه نداشتند و اولین مواجه شان با آموزش آکادمیک در دوره دانشگاه اتفاق می‌افتد. وظیفه ما این است که این ارتباط را برقرار کنیم و کسانی که قرار است هنر نمایش را در آینده تحصیلی خود به عنوان یک رشته دانشگاهی داشته باشند بتوانند پیش از آن دوره‌های مقدماتی و آموزشی اجمالی را سپری کنند تا با یک آمادگی نسبی به دانشگاه راه پیدا کنند.

وی درباره هزینه‌های مدنظر برای پذیرفته شدگان مدرسه تئاتری مولوی، تصریح کرد: هزینه‌ها تقریباً هزینه‌های پایین و با توجه به ارقام و هزینه‌های مدنظر در مراکز خصوصی بسیار ناچیز است و سعی بر این شده که شرایط به گونه‌ای باشد که منتخبان به راحتی هزینه‌ها را پرداخت کنند. مجموعه به دنبال انتفاع از مدرسه تئاتر مولوی نیست و به دنبال این هستیم که این دوره‌ها را به شکل شایسته ای برگزار کنیم. اگر در حوزه شناسایی به گزینه‌ای برسیم که استعداد لازم را دارد اما توانایی مالی ندارد، مجموعه از وی برای حضور در دوره‌های آموزشی مدرسه تئاتر مولوی حمایت خواهد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار