به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از هنرآنلاین، عادل تبریزی کارگردان‌ سینما در گفت‌‌وگو با  خبرنگار هنرآنلاین درباره فضای فیلم کوتاه گفت: من سینما را به دو دسته کوتاه و بلند تقسیم نمی‌کنم، برای من همیشه مفهوم سینما و فیلمسازی مهم بوده است، از همین رو متوجه نمی‌شوم که چرا برخی می‌گویند فیلم کوتاه پلی برای رسیدن به سینمای بلند است. همیشه برایم هیجان فیلمسازی مهم بوده است. اگر فیلمنامه‌ای به ذهنم برسد یا به دستم بگیرم و حس کنم مناسب است که آن را در زمان کوتاه بسازم به‌اندازه یک فیلم بلند برای آن وقت و انرژی می‌گذارم. به این موضوع هم توجه نمی‌کنم  که قرار است یک بازیگر چهره یا یک بازیگر آماتور جلوی دوربین بیاید.

وی افزود: من این دسته‌بندی‌ها را قبول ندارم و برای من ماهیت سینما و فیلمسازی مهم است. اصلاً این را از تاریخ سینمای ایران آموخته‌ام مثلاً مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و… بعد از ساخت فیلم‌های بلند خود به سراغ ساخت فیلم‌های کوتاه رفتند اما برخی صحبت‌ها عجیب و غریبی می‌کنند چون این ماهیت سینماست که نشان می‌دهد آیا یک ایده و فیلمنامه به درد فیلم کوتاه می‌خورد یا به فیلم بلند. این موضوع بستگی به میزان انرژی و هیجان فیلمسازی دارد، بنابراین اگر سینما برای کسی مهم باشد دیگر کوتاه و بلند ندارد.

کارگردان فیلم “گیج گاه” با بازی جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد و باران کوثری اشاره به شرایط سخت سینما در یک سال اخیر بیان کرد: در حال حاضر رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و مترو باز هستند و  روزانه جمعیت زیادی به خود می‌بینند پس آیا کرونا فقط در سینما و تئاتر اهمیت پیدا می‌کند؟ من به‌شدت موافق برگزاری جشنواره‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستم چون ماهیت سینما نباید فراموش شود.

وی در پایان گفت: تأخیر در برگزاری رویدادها و پرداختن به مسائل سینما داشت، طولانی و خطرناک می‌شد ازاین‌جهت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران یک اتفاق خوب است.