رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از تسنیم، سیاوش چراغی پور با حضور در سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: امروز فیلمساز جوان به فیلم های سال گذشته توجه می کند و هر ژانری مورد توجه قرار گرفته باشد را در فیلم […]

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از تسنیم، سیاوش چراغی پور با حضور در سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: امروز فیلمساز جوان به فیلم های سال گذشته توجه می کند و هر ژانری مورد توجه قرار گرفته باشد را در فیلم کوتاه خود تولید می کند که اکثرا تکراری است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به  نقل از تسنیم، سیاوش چراغی پور در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: بسیار خوشحالم که در شرایط سخت کرونا با این جشنواره پرچم سینما در اهتزاز است و متوجه شدیم که سینما زنده است هم برای ما که با سینما زندگی می کنیم و هم برای مردم که زندگی آن ها از سینما متاثر می شود.
وی افزود: به دلایل متعدد از جمله نشاط جامعه و تاثیر بر زندگی مردم ما باید جشنواره‌هایی را که در این شرایط برگزار می‌شوند، همراهی و حمایت کنیم. به همین دلیل به عنوان عضوی از خانواده فیلم کوتاه خوشحالم که همچنان این جشنواره با همه محدودیت ها برپا است.
این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: آنچه که امروز از فیلم کوتاه می بینم و با تجربه سال های گذشته باید بگویم که دوست دارم دوستان هیات انتخاب سلیقه متنوعی از ژانر را در انتخاب‌های خود در نظر بگیرند.
چراغی پور اظهار کرد: ژانرها متاسفانه در سینمای کوتاه خطی شده‌اند. خطی راه می افتد و همه به دنبال آن می‌روند، معتقدم که ما باید زمینه را برای گسترش ژانر فراهم آوریم و این اتفاق به سیاست ها بر می گردد، سیاست‌هایی که می‌توانند به فیلمسازان جهت دهند.
وی اضافه کرد: امروز فیلمساز جوان به فیلم های سال گذشته توجه می کند و هر ژانری را مورد توجه قرار گرفته باشد، در فیلم کوتاه خود استفاده می کند که بعضا تکراری است.
این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلمنامه های فراوانی در طول سال به دست من می رسد که واقعا هیچ اختلافی با هم ندارند و فقط شکل آن ها فرق دارد در حالی که سینمای آینده نیازمند ژانرهای مختلف است و باید از خلاقیت جوانان بهره کامل را ببریم.

چراغی پور با اشاره به اینکه حل این مشکل به سیاست‌ گذاری‌ها بر می‌گردد، بیان کرد: وقتی هیات انتخاب فیلم‌ها را محدود نکند و فیلم ها را به یک مسیر خاص هدایت نکند آنگاه ژانر جنایی و کمدی هم ساخته می‌شود، اما امروز فیلمساز جوان می‌پرسد در کدام دوره جشنواره ژانر جنایی یا کمدی جایزه گرفته است که من به این سمت و سوی بروم؟

وی با اشاره به اینکه امروزه همواره موضوعات اجتماعی تکان دهنده ساخته می شود، خاطرنشان کرد: ما حتی در این ژانر هم نگاه درستی نداریم و متاسفانه فیلمسازان به سمت دیالوگ گفتن رفته اند حتی دیالوگ نویسی را هم در این فیلم‌ها نمی بینیم و بازی از بین رفته است. این موضوعات موجب کاهش بار خلاقیت در فیلم ها می شود.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار