رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«نون خ۳» این روزها در روستای سنجریان مشغول کار هستند و به گفته مهدی فرجی تهیه‌کننده تصویربرداری این مجموعه احتمالا تا ۲ یا ۳ هفته آینده به پایان می‌رسد. «سنجریان» نام روستایی در تهران است که این روزها میزبان «نون خ۳» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی است. فصل اول سریال «نون خ» نوروز ۹۸ روی آنتن رفت و […]

«نون خ۳» این روزها در روستای سنجریان مشغول کار هستند و به گفته مهدی فرجی تهیه‌کننده تصویربرداری این مجموعه احتمالا تا ۲ یا ۳ هفته آینده به پایان می‌رسد.

«سنجریان» نام روستایی در تهران است که این روزها میزبان «نون خ۳» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی است.

فصل اول سریال «نون خ» نوروز ۹۸ روی آنتن رفت و استقبال مخاطبان از این مجموعه سازندگان را بر آن داشت تا فصل دوم این مجموعه را بسازند و در نهایت فصل دوم «نون خ» پاییز ۹۸ وارد مرحله تولید شد.

فصل دوم از ابتدا قرار بود برای رمضان ۹۹ و در ۲۶ قسمت تولید بشود اما شیوع کرونا باعث شد تصویربرداری سریال متوقف شود و «نون خ۲» فروردین ۹۹ در ۱۵ قسمت روانه آنتن شبکه یک سیما شد. تمرکز روی بازیگران بومی، بیان دغدغه‌ها و معضلات بومی مانند زلزله و نمایش زیبایی‌های بصری طبیعت مناطق کردنشین از دلایل موفقیت فصل دوم بود.

۷ اردیبهشت ۹۹ بود که مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال اعلام کرد که داستان «نون خ» هنوز تمام نشده است و ادامه داستان در فصل بعد روایت می‌شود. بخش قابل توجهی از داستان فصل سه نوشته شده و مراحل تولید فصل سوم پس از اعلام آمادگی شبکه یک و هماهنگی‌های لازم با شبکه و همچنین عبور از موانعی چون بیماری کرونا آغاز خواهد شد.

در نهایت پیش تولید فصل سوم این مجموعه اواسط تابستان امسال آغاز شد و تصویربرداری آن ۱۹ مهر ماه در تهران کلید خورد که این روزها همچنان ادامه دارد.

در ادامه این گزارش گفتگوهایی کوتاه با برخی از بازیگران فصل سوم سریال «نون خ» داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تلاش می‌کنیم لبخند را روی لب مخاطبان بنشانیم

نسرین مرادی بازیگر نقش «فریده» در مجموعه «نون خ۳» با اشاره به اینکه این سریال نوروز ۱۴۰۰ مهمان خانه‌های مردم خواهد بود، بیان کرد: همه تلاش ما در این شرایط سخت کرونایی این است که لبخند را روی لب مخاطبان بنشانیم.

وی ادامه داد: کار در این دوران قطعا سخت بوده است اما بسیار مواظب هستیم تا اتفاق ناگواری رخ ندهد و تصویربرداری با خوبی و خوشی به به پایان برسد.

بازیگر نقش «فریده» درباره نقش خود در این مجموعه عنوان کرد: «فریده» ۲ فصل قبل در این فصل هم حضور دارد اما حضورش در اتفاقات «نون خ۳» بیشتر شده است. «فریده» یکی از کاراکترهایی است که بودنش جالب است و اگر قرار باشد ادامه سریال ساخته شود، حضورش می‌تواند ادامه‌دار باشد.

مرادی با اشاره به اینکه کار با سعید آقاخانی بسیار لذتبخش است و می‌توان از این کارگردان بسیار یاد گرفت، خاطرنشان کرد: «نون خ۳» نسبت به فصل‌های دیگر شیرین‌تر و قصه آن منسجم‌تر و همچنین قرار است در این فصل اتفاقات جدیدی رقم بخورد.

شوخی‌ها موجود در سریال ظرفیت نقدپذیری جامعه را بالا می‌برد

مهدی فرجی تهیه‌کننده «نون خ۳» با اشاره به اینکه این سریال این روزها مراحل پایانی تصویربرداری خود را پشت سر می‌گذارد و احتمالا کار تا ۲ تا سه هفته آینده به پایان می‌رسد، مطرح کرد: «نون خ ۳» تلاش کرده است که به موقعیت‌ها و ظرفیت‌های بومی منطقه غرب کشور از جمله کردستان و کرمانشاه بپردازد، شرایط اجتماعی و فرهنگی آن منطقه را به نمایش بگذارد و اینگونه قصه را جلو ببرد.

وی ادامه داد: در فصل سوم مانند ۲ فصل گذشته نیز تلاش کرده‌ایم ظرفیت‌های جغرافیایی و بومی منطقه را معرفی کنیم و از زیبایی‌های آن منطقه در سریال بهره ببریم.

تهیه‌کننده «نون خ۳» با بیان اینکه شوخی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در فصل سوم مانند فصل دوم وجود دارد، گفت: امیدواریم این شوخی‌ها باعث ناراحتی و دلخوری هیچ فردی نشود چراکه این شوخی‌ها قصه ما را بروزتر و شیرین‌تر می‌کند و در عین حال ظرفیت نقدپذیری جامعه را بالا می‌برد.

فرجی با بیان اینکه تدوین و صداگذاری این مجموعه همزمان با تصویربرداری ادامه دارد، مطرح کرد: «نون خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ در ۱۶ یا ۱۷ قسمت روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

باید جنبه خود را بالا ببریم

سیروس میمنت بازیگر نقش «کیوان» با بیان اینکه تصویربرداری «نون خ۳» این روزها با تلاش سعید آقاخانی کارگردان، مهدی فرجی تهیه‌کننده و همه گروه ادامه دارد، بیان کرد: بسیار امیدواریم فصل سوم نیز مانند ۲ فصل قبل مورد پسند مخاطبان واقع شود. البته خود من فکر می‌کنم مردم از فصل سوم بسیار بیشتر استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قصه و کاراکترها نسبت به ۲ فصل گذشته تقویت شده‌اند، مطرح کرد: سه سال است که از شروع «نون خ» می‌گذرد و ما چون بازخوردهای مخاطبان را دیده‌ایم، می‌دانیم مردم چه چیزی را بیشتر می‌پسندند و با چه چیزهایی به خنده می‌افتد پس تلاش کرده‌ایم این موضوعات را در فصل سوم رعایت کنیم.

بازیگر نقش «کیوان» درباره تغییراتی که در ظاهرش اتفاق افتاده است، تصریح کرد: طبق قصه «نون خ ۳» در قسمت‌های ۸ و ۹ «کیوان» موهایش را پَرکلاغی می‌کند تا توجه زنش را به خود جلب کند.

میمنت درباره دلیل محبوبیت «نون خ» مطرح کرد: این مجموعه فرهنگ خاصی را که عده‌ای از مردم با آن بیگانه بودند، معرفی می‌کند. این فرهنگ، فرهنگ خوب مردم کُرد است که گویش و رفتار خاصی دارند. نمایش این فرهنگ برای مردم آپارتمان‌نشین شهرها به ویژه برای کسانی که برایشان فرصتی پیش نیامده است که به آن منطقه سر بزنند و با خوبی‌ها و مهربانی‌های مردم آن منطقه آشنا شوند، جذاب است.

وی با بیان اینکه شوخی‌هایی که در فصل دوم وجود داشت در فصل سوم نیز پابرجاست، اظهار کرد: من معتقدم همه مردم و صنوف باید جنبه خود را بالا ببرند تا از شوخی‌ها آزرده‌خاطر نشوند. خود من نیز با شوخی‌های نابه‌جا موافق نیستم اما اینکه هر شوخی که می‌شود افرادی دلخور می‌شوند، درست نیست و این موضوع خود به خود دست ما را برای کار می‌بندد.

بازیگر نقش «کیوان» افزود: وقتی ما ترس این را داشتیم که افراد دلگیر می‌شوند خود به خود از آن شوخی می‌گذریم و به سراغ کارهای دیگر می‌رویم. متاسفانه ما ایرانی ها این مشکل را داریم و باید جنبه خود را بالا ببریم.

میمنت درباره همکاری با سعید آقاخانی اظهار کرد: من به جز سه فصل «نون خ» با سعید آقاخانی همکاری‌های دیگری نیز داشته‌ام. کار با ایشان سختی‌های خودش را دارد و در عین سختی شیرین است چراکه نتیجه کار لذتبخش است.

وی درباره سختی‌های کار در این روزها نیز مطرح کرد: روزهای سرد و سختی را در این روستا گذراندیم و شب‌کاری‌های بسیار سردی را سپری کردیم. سکانس‌هایی در تونل و غار داریم که در سرما و یخبندان زمستان آن‌ها را گرفتیم. در نهایت باید بگویم خود کار سخت است.

ترجیح می‌دهم به جای ایفای یک نقش کمدی عاملی در طول داستان باشم

شقایق دهقان دیگر بازیگری که از فصل دوم به کادر سریال «نون خ» پیوسته است، درباه این همکاری توضیح داد: «نون خ» سومین همکاری من با سعید آقاخانی پس از مجموعه‌های «دزد و پلیس» و «زن بابا» است و من در فصل دوم با این آگاهی که «نون خ» سریال پربیننده‌ای است، به سریال اضافه شدم.

وی درباره نقش خود در «نون خ» اظهار کرد: بازیگران این مجموعه آن قدر شیرین و جذاب هستند که من ترجیح می‌دهم به جای ایفای یک نقش کمدی عاملی در طول داستان باشم و حضورم به روند داستان کمک کند.

بازیگر نقش «نازنین» در «نون خ۳» درباره همکاری با سعید آقاخانی گفت: سعید آقاخانی در ماجرای کارگردانی اشراف و کنترل عجیبی روی یکدستی فضا دارد و روی ظریف‌ترین حرکت‌های بازی، متن و اتفاق‌های صحنه تسلط دارد. او همچنین اندازه را در شوخی نگه می‌دارد.

دهقان در پایان با اشاره به اینکه همه ما در هر زمان حتی در شرایط سخت به خندیدن احتیاج داریم، مطرح کرد: من فکر می‌کنم سازندگان باید نسبت به شوخی‌ها دقت بیشتری داشته باشند و بدانند تا کجا می‌شود شوخی کرد. تصور من این است که ما هم باید یاد بگیریم که چگونه برنامه‌سازی کنیم تا هم ظرفیت شوخی کردن بالاتر برود و هم سوتفاهم‌ها برطرف شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار