رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 7 بهمن 1399 - 17:29
  • کد خبر : 60153
  • تئاتر
  • چاپ خبر : کرونا هنرمندان را متوقف نکرد

کاظم نظری عضو هیات انتخاب بخش رادیوتئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد که به دلیل شرایط کرونایی هنرمندان به اجرای تئاترهای رادیویی رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به نقل از خبرگزاری مهر، کاظم نظری عضو هیات انتخاب بخش […]

کاظم نظری عضو هیات انتخاب بخش رادیوتئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد که به دلیل شرایط کرونایی هنرمندان به اجرای تئاترهای رادیویی رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به نقل از خبرگزاری مهر، کاظم نظری عضو هیات انتخاب بخش رادیوتئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: در این دوره از جشنواره آثار قدرتمندی به دستمان رسید. ضمن اینکه امسال آثار زیادی از سوی هنرمندان شهرستانی به دست ما رسیده است که جای خوشحالی دارد. باید عنوان کنم به نظرم بچه‌های تئاتر به دلیل همه‌گیری کرونا و مسایلی که در حوزه اجرا پیش آمده بیش از قبل به سمت اجرای نمایش‌های رادیویی رفته‌اند و همین موضوع باعث شده در این بخش آثار خوب زیادی داشته باشیم که البته کار ما را در انتخاب سخت کرد. ضمن اینکه ما امسال از همه مراکز استان‌ها آثاری داشتیم که این هم در نوع خود جالب است.

وی افزود: کرونا یک تهدید بزرگ جهانی بود ولی هنرمندان هوشمندانه این مسأله را مدیریت کردند به همین ترتیب آثاری که به دبیرخانه رسیده سطح مطلوبی از کیفیت را دارند. همین موضوع نشان می‌دهد که آن‌ها دست از کار نکشیده‌اند بلکه تصمیم گرفته‌اند با از دست رفتن امکان اجراهای صحنه‌ای، از قابلیت‌های رسانه‌ای مثل رادیو استفاده کنند البته جای چنین نمایش‌هایی در سبد فرهنگی خانواده ها خالی است بخشی از این تئاترهای رادیویی در زمان‌های خاص از رادیو پخش می‌شود و مخاطبان آن‌ها را دنبال می‌کنند اما به نظرم مدیران ارشد رسانه به ویژه در رادیو نمایش می‌توانند به این فکر کنند که به هنر‌های نمایشی رادیویی هم می‌توان به عنوان محصول هنری و شنیداری در سبد فرهنگی خانواده‌ها توجه کرد به طوری که ساز و کاری تعریف کنند تا اگر کرونا طولانی شد و اجراهای صحنه‌ای همچنان از دسترس خارج بود، تئاترهای رادیویی در کانال‌ها در خدمت خانواده‌ها قرار بگیرد و در منزل این نمایش ها را به صورت شنیداری دنبال کنند.

نظری با اشاره به اجراهای آنلاین در رویدادهای نمایشی کرد: به نظرم بستر اجرای نمایش‌ها به صورت آنلاین فراهم است، مردم و علاقه‌مندان می‌توانند به فضای آنلاین ورود پیدا کنند و نمایش‌ها را دنبال کنند. به نظرم اجرای آنلاین ایده خوبی است و همه جای دنیا این اتفاق رخ داده است؛ به طوری که بزرگترین کمپانی‌ها در شرایط کنونی برای اجرای آثار خود از بستر نت استفاده می‌کنند، تئاترها را اینچنین به خانه‌ها می‌برند و مردم هم برای تماشای آنها بلیت تهیه می‌کنند. به نظرم مردم فهیم ما هم قدر هنر و هنرمند را می‌دانند و این چنین می‌توانند به قشر هنرمند کمک کنند ضمن اینکه به همین ترتیب جشنواره ها با قدرت برگزار می‌شود.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه ۱۱ تا ۲۰ بهمن برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار