رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم کوتاه «راحانا» به کارگردانی کاظم دانشی با موضوع جنگ در سوریه و موضوع امنیت در بسته«۱۰۸ دقیقه از یک قرن» در هنروتجربه در حال اکران است. کاظم دانشی تا به حال دبیر دو دوره جشنواره فیلم کوتاه بهمن بوده و به عنوان مدیر اجرایی جشنواره‌های فیلم کوتاه سما، چلچلراغ، سایه، صلح فعالیت داشته و […]

فیلم کوتاه «راحانا» به کارگردانی کاظم دانشی با موضوع جنگ در سوریه و موضوع امنیت در بسته«۱۰۸ دقیقه از یک قرن» در هنروتجربه در حال اکران است.

کاظم دانشی تا به حال دبیر دو دوره جشنواره فیلم کوتاه بهمن بوده و به عنوان مدیر اجرایی جشنواره‌های فیلم کوتاه سما، چلچلراغ، سایه، صلح فعالیت داشته و تهیه‌کنندگی و مدیریت تولید بیش از ٣٠ فیلم کوتاه داستانی و مستند را برعهده داشته‌است.

«راحانا» اولین فیلم داستانی کوتاه کاظم دانشی به زبان عربی تولید شده و بازیگران ایرانی آن به زبان عربی صحبت کرده‌اند و داستان آن در فضای ملتهب و جنگی سوریه روایت  شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده‌است:«دختر تک تیرانداز سوری به نام راحانا توانسته است تعداد زیادی از نیروهای داعش را به هلاکت برساند».

کاظم دانشی در یادداشتی درمورد این فیلم نوشته است: «امنیت واژه عجیبی است. همه امنیت را می‌خواهند برای صلح برای این‌که جنگی نباشد. امنیت واژه نخ نمایی نیست که دائما سیاست مداران از آن استفاده می‌کنند. برای داشتن امنیت خون‌های پاک زیادی ریخته شده است، جان‌های فراوانی فدا شده است. امنیت ساده به وجود نمی‌آید، ولی خیلی ساده از بین می‌رود».

کارگردان:کاظم دانشی- نویسنده فیلم‌نامه: محمد منصوبی،کاظم دانشی، بر اساس طرحی از سید پرویز شجاعی- مدیر فیلم‌برداری:سروش حضرتی- صدابرداران: احمد صابری، حامد حسین زاده- طراح چهره‌پردازی: امیر ترابی- مدیر جلوه‌های ویژه میدانی: نادر میرکیانی- بازیگران: صدف اسپهبدی، علیرضا مهران، پوریا قاسمی پور، محسن صادقی، علی سنگینی، عبدالرضا آشتیانی، حسین ولی زاده، دیانا شفیعی-تهیه کننده:مصطفی آقامحمدلو، کاظم دانشی

منبع: هنر و تجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار