به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره، در روزهای چهارم تا هفتم اسفندماه و در سه سامانه برخط «ودیو»، «تیوال» و «هاشور» اکران شده و در دسترس علاقمندان برای تماشا قرار دارند.

اکران آنلاین فیلم‌های این دوره کاملا رایگان است و علاقمندان می‌توانند طی چهار روز برگزاری جشنواره در دو بازه زمانی ۱۰ الی ۱۸ و ۱۸ الی ۲۴ به تماشای فیلم‌های کوتاه بنشینند.

اکران فیلم‌های چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «رضوی» به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل آنلاین خواهد بود و این رویداد به‌صورت محدود میزبان جمعی از هنرمندان و صاحبان آثار در گرگان است.

* اکران‌های آنلاین روز نخست جشنواره

طبق جدول منتشر شده در روز دوشنبه چهارم اسفندماه و در سانس نخست از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر ۲ فیلم کوتاه پویانمایی، سه فیلم مستند کوتاه و هفت فیلم کوتاه داستانی در پلتفرم‌های اعلام‌شده قابل تماشا است.

انیمیشن‌های «خولانه وه» ساخته هژیر اسعدی و «کلاف» ساخته ملیحه غلامزاده در کنار مستندهای «مجمع پلا» ساخته محمدتقی اشرفی ملکی، «روزهای بی خبری» ساخته ابوالفضل تاجیک و «طلوع در زمستان» ساخته محمود صادق پور در این سانس قابل تماشا هستند.

هفت فیلم کوتاه داستانی در سانس اول روز نخست جشنواره چهاردهم، عبارتند از «کفشدوزک» به کارگردانی مرجان شریف‌نیا،‌ «بی پدر» ساخته حمیدرضا مقصودی داغداری،‌«شوان» ساخته بیژن زرین، «گیزلین(پنهان)» ساخته علیرضا سلمانپور، «دم آخر» ساخته فرشید ایوبی‌نژاد، «یونس» ساخته سیامک سلیمانی و «موج کوتاه» به کارگردانی محمد اسماعیلی.

در دومین نوبت نمایش آنلاین فیلم‌ها در روز نخست جشنواره هم از ساعت ۱۸ تا ۲۴ روز چهارم اسفندماه یک فیلم کوتاه انیمیشن،۵ مستند کوتاه و ۶ فیلم کوتاه داستانی در سه پلتفرم میزبان جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

انیمیشن «پدر» به کارگردانی محمد کیوان مرز در کنار مستندهای «بومرنگ» ساخته کیومرث محمدچناری، «کاک ئیرج» ساخته جمشید فرجوندفردا، «یالمان» ساخته عیسی بابایی، «شریک» ساخته کمیل سهیلی و «آن سوی قاف» ساخته داوود باباخانیان بروجنی در این نوبت به نمایش در می‌آیند.

فیلم‌های کوتاه داستانی «کوچه» ساخته محمدرضا مصباح،‌ «سفید پوش» ساخته رضا فهیمی، «آرسو» ساخته عبدالله کاظمی، «گوشه پوسیده مرگ» ساخته امیر کریمی، «کوه سفید» ساخته مهرداد حسنی و «انسان» به کارگردانی محمد پوستین‌دوز هم در دومین سانس از روز نخست جشنواره چهاردهم به‌صورت آنلاین به نمایش در می‌آید.

همچنین فیلم های نوجوان و موبایلی حاضر در این رویداد نیز هر روز در سامانه های نامبرده نمایش دارند.

اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «رضوی» روز پنجشنبه هفتم اسفندماه در گرگان برگزار می‌شود و برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد معرفی و تجلیل خواهند شد.

منبع: سوره سینما