رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم «آن شب» ساخته کوروش اهری نخستین فیلم تولید آمریکاست که از سال ۱۳۵۷ تاکنون در سینمای ایران اکران عمومی می‌شود. درام روانشناختی و ترسناک «آن شب» که اولین ساخته بلند سینمایی کوروش اهری است، به تازگی و با بازگشایی سینماها در ایران و در فاصله کمتر از یک ماه به آغاز نوروز در ایران […]

فیلم «آن شب» ساخته کوروش اهری نخستین فیلم تولید آمریکاست که از سال ۱۳۵۷ تاکنون در سینمای ایران اکران عمومی می‌شود.

درام روانشناختی و ترسناک «آن شب» که اولین ساخته بلند سینمایی کوروش اهری است، به تازگی و با بازگشایی سینماها در ایران و در فاصله کمتر از یک ماه به آغاز نوروز در ایران از تاریخ ۲۴ فوریه (۶ اسفند) اکران عمومی خود را آغاز کرده است.

اهری اخیرا گفت‌وگویی با هالیوود ریپورتر داشته و از اهمیت یکسان بودن داستان نسخه اکران‌شده در آمریکا و ایران و همچنین حساسیت‌های موجود و دستورالعمل‌های سختگیرانه نمایش فیلم برای مخاطبان ایرانی صحبت کرده است.

کارگردان فیلم «آن شب» تاکید کرده که حتی یک فریم از نسخه اکران‌شده این فیلم در آمریکا با آن‌چه در ایران اکران می‌شود تفاوت ندارد و با این کار قصد داشته فیلمسازان ایرانی را تشویق کند در حالی که باید داستان خود را روایت و از آن مراقبت کنند، می‌توانند فیلم‌هایی بسازند و آن‌ها را در ایران نیز اکران کنند.

این فیلم معمایی به بازی شهاب حسینی و نیوشا جعفریان و نویسندگی کوروش اهری و میلاد جرموز محصول سال ۲۰۱۹ است و روایتگر داستان زوج جوانی است که به همراه دختر یک‌ساله‌شان خود را محبوس در هتلی قدیمی می‌یابند. علی‌رغم تلاش‌شان برای اقامتی دلپذیر در این هتل عجیب و وهم‌آور، نیرویی خارجی آن دو را وادار به ابراز رازهای درونی‌شان که از یکدیگر پنهان نگه داشته‌اند می‌کند. آن‌ها با دقت همه چیز و هر کسی را که در مسیرشان قرار دارد زیر سوال می‌برند.

«آن شب» محصول کمپانی ماموت پیکچرز با همکاری کمپانی سون اسکای اینترتینمنت است و از عوامل هالیوودی آن می‌توان به ‎الکس بروتو، جفری الارد (سرمایه‌گذار فیلم “کشتار با اره برقی در تگزاس”) و شریل استارولاکیس (فیلم نگهبان شب) اشاره کرد. تری جرج (برنده جایزه اسکار) نیز مشاور محمد درمنش (تهیه‌کننده فیلم) است.

در این فیلم بازیگران و عوامل متنوعی متشکل از مهاجران عمدتاً ایرانی شهروند قانونی آمریکا به کار گرفته شده‌اند.

این فیلم قرار است از تاریخ دوم آوریل (۱۳ اسفند) در بریتانیا و به تدریج در کشورهای بیشتری اکران شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار