رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

یک کارشناس و منتقد سینما گفت: قبلاً به نمایش یک نخ سیگار در سریال‌ها حساسیت داشتیم؛ اما امروز شاهد خشونت و خون و خونریزی در شبکه نمایش خانگی هستیم. به نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، حسین سلطان‌محمدی، کارشناس ‌سینما در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه کودکان و نوجوانان به‌شدت از این تصاویر […]

یک کارشناس و منتقد سینما گفت: قبلاً به نمایش یک نخ سیگار در سریال‌ها حساسیت داشتیم؛ اما امروز شاهد خشونت و خون و خونریزی در شبکه نمایش خانگی هستیم.

به نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، حسین سلطان‌محمدی، کارشناس ‌سینما در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه کودکان و نوجوانان به‌شدت از این تصاویر تأثیر می‌پذیرند و هیچ درک و استنباطی از چنین تصاویر خشنی ندارند، افزود: اگر عنصر خشن مجازات می‌شد، تا حدودی چنین صحنه‌هایی قابل‌چشم‌پوشی بود اما هویت داستان در اولین قسمت به‌صورت خشن بیان می‌شود.

وی با‌ اشاره به اینکه خشونت مستمر در خانواده‌ها وجود ندارد و تنها اوباشگری‌های محدود محله‌ای در جامعه دیده می‌شود، ادامه داد: نمی‌توان چنین مسائلی را به یک داستان تعمیم داد.

سلطان‌محمدی افزود: این مجموعه‌ها هیچ حق انتخابی برای بیننده نگذاشته‌اند؛ چراکه آثار متعادلی در کنار آن تولید نشده است.
وی گفت: بیننده در حال برانگیخته شدن روزافزون برای رجوع به شبکه نمایش خانگی است و توجیهشان این است که این‌ها، اثری مجازی در برابر شبکه‌های ماهواره‌ای است.

سلطان محمدی اضافه کرد: این فیلم‌ها چهره‌هایی خشن و خونین را به‌راحتی نمایان می‌سازند؛ درحالی‌که درگذشته حتی سیگار کشیدن را هم در آثار نشان نمی‌دادیم.

وی افزود: دو سال گذشته ۸۰ درصد آثار نمایش سیگار بود که نشان می‌داد نظارت سطوح اولیه خود را فراموش کرده است.

سلطان‌محمدی معتقد است آثار امروز نمایش خانگی انباشته از خون و درگیری است و ادامه داد: حساسیت ما به یک نخ سیگار بود ولی امروز به همه نوع خشونت رسیده‌ایم که نشان از رهاشدگی نظارت دارد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار