رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

جایزه سزار که به اسکار کشور فرانسه معروف است، درام کمدی «Bye Bye Morons» را به عنوان بهترین فیلم برگزید. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «Bye Bye Morons» به کارگردانی آلبرت دوپنتل در چهل و ششمین دوره از جوایز سزار هفت جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان […]

جایزه سزار که به اسکار کشور فرانسه معروف است، درام کمدی «Bye Bye Morons» را به عنوان بهترین فیلم برگزید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «Bye Bye Morons» به کارگردانی آلبرت دوپنتل در چهل و ششمین دوره از جوایز سزار هفت جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان را دریافت کرد. این رویداد در تاریخ ۱۲ مارس به صورت حضوری و با رعایت فاصله اجتماعی در سالن المپیا در پاریس برگزار شد. در این رویداد فقط نامزد‌ها حضور داشتند.
فیلم «Bye Bye Morons» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای نیکولاس مایر، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، فیلمبرداری و طراحی صحنه را دریافت کرد. همچنین جایزه‌ای با رای دانش آموزان دبیرستان به این فیلم داده شد.
در این فیلم که در ژانر کمدی سیاه ساخته شده، ویژینی افیرا به عنوان زنی که به شدت بیمار است، نقش آفرینی و تلاش می‌کند به کمک مردی که خودش هم مشکلاتی دارد، دختر گمشده اش را پیدا کند. از ستارگان این فیلم افیرا، دوپوتنل و نیکولاس ماریه، به ترتیب در بخش‌های بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر نقش اصلی و نقش مکمل مرد، نامزد شده بودند. جایزه بهترین بازیگر مرد به سامی بواجیلا برای فیلم «یک پسر» رسید و لارا کالامی هم جایزه بهتری ن بازیگر زن را دریافت کرد.
امسال اولین دوره جوایز سزار بود که تحت مدیریت جدید برگزار شد و در زمینه تعداد برندگان سیاه پوست، رکورد شکنی کرد. در تاریخ جوایز سزار تعداد انگشت شماری از فیلمساز‌های سیاه پوست موفق به کسب جایزه از این رویداد شده اند.
فیلم سینمایی «دو نفر از ما» که نماینده فرانسه در اسکار است و به لیست ۱۵ تایی نامزد‌های اولیه بخش بین المللی اسکار راه یافته است، جایزه بهترین فیلم اولی را دریافت کرد.
در این رویداد، فیلم سینمایی «یک دور دیگر» به کارگردانی تومان وینتربرگ جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد. این فیلم از عناوین اصلی برای حضور در جشنواره فیلم کن بود.

یورونیوز هم در گزارشی از مراسم اهدای جایزه‌های سزار نوشت:
امسال جوایز ۴۶مین دوره مراسم سزار در سالنی بدون جمعیت تقدیم شد. در سالن تنها برندگان و نامزدهای دریافت جوایز حضور داشتند و البته مراسم اعطای جایزه امسال با ماجرایی جنجال‌برانگیز همراه بود. کورین ماسیرو، بازیگر فرانسوی، که برای تقدیم جایزه بهترین جامه به روی صحنه رفته بود، فرصت را برای اعتراضی پرهیجان غنیمت شمرد. او لباسی خون‌آلود را از تن جدا کرد و شعار روی بدنش را به نمایش گذاشت: “بدون فرهنگ، بدون آینده!” و شعاری هم خطاب به ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه، نوشته بود: «هنر را به ما برگردان، ژان!»

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار