رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه 2 فروردین 1400 - 08:29
  • کد خبر : 64598
  • تئاتر
  • چاپ خبر : عریان کردن لایه‌های پنهانی «شب بیست و یکم»

مهدی رضایی یکی از کارگردان‌های نمایش «شب بیست و یکم» درباره ویژگی‌های این نمایش و دلیل انتخاب این نمایشنامه از محمود استاد محمد توضیحاتی ارائه داد. مهدی رضایی که قرار است از ۸ فروردین ماه همراه با مهدی خالدی نمایش «شب بیست و یکم» را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه بیاورد درباره انتخاب این […]

مهدی رضایی یکی از کارگردان‌های نمایش «شب بیست و یکم» درباره ویژگی‌های این نمایش و دلیل انتخاب این نمایشنامه از محمود استاد محمد توضیحاتی ارائه داد.

مهدی رضایی که قرار است از ۸ فروردین ماه همراه با مهدی خالدی نمایش «شب بیست و یکم» را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه بیاورد درباره انتخاب این نمایشنامه محمود استادمحمد برای اجرا گفت: من حدود ۱۱ سال قبل نمایشنامه «شب بیست و یکم» را زیر نظر خود آقای استاد محمد که آن موقع در قید حیات بودند، اجرا کردم که بسیار هم مورد پسندشان قرار گرفت. همیشه دوست داشتم این متن را دوباره اجرا کنم چون آن موقع این نمایش اولین کار حرفه‌ای من در مقام کارگردان بود و با توجه به تجربیاتی که در طول این سال‌ها به دست آوردم علاقه مند بودم مجدداً نمایش را پخته‌تر به صحنه ببرم.

وی ادامه داد: نمایشنامه «شب بیست و یکم» لایه‌های پنهانی دارد که آقای استاد محمد آن لایه‌ها را برای ما باز کرد و من در اجراهای دیگر کمتر دیدم که این مسایل پررنگ شود. از این رو همیشه دوست داشتم دوباره نمایش را به صحنه ببرم و این لایه‌های زیرین را به تصویر بکشم تا اینکه از طرف داود نامور مدیریت عمارت نوفل لوشاتو شرایط همکاری فراهم شد و حالا که سالن و امکانات در اختیارمان قرار گرفته بود انگیزه‌ام برای اجرای کار بیشتر شد.

رضایی درباره رویکردی که به متن داشته است، توضیح داد: آن زمان آقای استاد محمد با همان لحن برجسته و تاکیدی‌شان به من گفتند که نمی‌خواهند حتی یک واو از نمایشنامه کم شود و یا تغییر کند. آنقدر این نمایشنامه از لحاظ ریتم، قدرتمند نوشته شده است که جای هیچ تغییری باقی نمی‌گذارد مگر اینکه مجبور شویم به دلیل کمبود زمان برخی از دیالوگ را حذف کنیم.

این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرایی نمایش بیان کرد: تغییر زیادی در متن داده نشده و کار به شیوه کاملاً ناتورالیستی اجرا می‌شود. در دکور تا جایی که می‌توانستیم فضای واقع‌گرایانه را وارد کار کردیم اما در بازی‌ها تلاش کردیم به سمت بازی‌های ناتورالیستی برویم.

وی در پایان درباره داستان نمایش گفت: قصه نمایش در اواسط دهه ۵۰ در پایین شهر تهران می‌گذرد. ۲ برادر اعتیاد به هرویین دارند و پدرشان که از افراد متمول و شناخته شده محل است آنها را مجبور کرده که در طول ۲۱ روز اعتیادشان را ترک کنند و حالا ما شاهد ۲ روز از این بیست و یک روز هستیم که اتفاقات هولناک و خشنی در طول این زمان رخ می‌دهد.

طراح و کارگردان این اثر نمایشی مهدی رضایی و مهدی خالدی هستند و بازیگران آن (به ترتیب حروف الفبا) عبارتند از احسان احمدی، ایمان حاج‌عظیمیان، مهدی رضایی، کامران طاهری، مجید عراقی، میلاد کرباسی و برسام نوری‌اسکوئی. این نمایش از ۸ تا ۳۰ فروردین در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود.

ساختمان جدید عمارت نوفل‌لوشاتو در خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، نبش تقاطع رازی، پلاک ۱۸ واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار