رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
آنچه باعث بازگشایی سینماها شد؛

نامه‌ رییس سازمان سینمایی به وزیر کشور

رییس سازمان سینمایی در نامه به وزیر کشور و تشریح وضعیت سینماها توانست ضمن تغییر رتبه بندی شغل سینما در ستاد کرونا، سالن ها را بازگشایی کند. حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی ۱۱ فروردین ماه در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور، درخواست تغییر گروه کرونایی سینماها به گروه ۲ مشاغل را ارائه کرد که پس از پیگیری های وی با […]

رییس سازمان سینمایی در نامه به وزیر کشور و تشریح وضعیت سینماها توانست ضمن تغییر رتبه بندی شغل سینما در ستاد کرونا، سالن ها را بازگشایی کند.

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی ۱۱ فروردین ماه در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور، درخواست تغییر گروه کرونایی سینماها به گروه ۲ مشاغل را ارائه کرد که پس از پیگیری های وی با موافقت وزیر کشور مواجه و باعث شد تا از امروز سینماها به مشاغل گروه ۲ انتقال یافته و اجازه فعالیت در شهرهای با وضعیت کرونایی نارنجی را داشته باشد.

متن نامه رییس سازمان انتظامی به این شرح است:

«جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

با سلام و تبریک ایام

احتراما همان طور که استحضار دارید، سینماها در گروه ۳ دستورالعمل کرونایی تعریف شده‌اند که پیشتر درخواست شده بود به گروه ۲ تغییر یابد. در جلسات کمیته اجتماعی و کارشناسی هم توضیحات لازم تقدیم شده است. اهم دلایل این درخواست به شرح زیر است:

۱- بعضی مشاغلی که پرخطرتر هستند، در گروه ۲ قرار دارند.

۲- به اذعان مسئولان بازرسی ذیربط، سینماها به دلیل اولا رعایت مخاطبان که از قشرهای فرهیخته جامعه‌اند و ثانیا رعایت جدی سینماداران، در زمره مشاغلی است که بیشترین توجه را به دستورالعمل‌ها داشته و خوشبختانه در ۱۳ ماه گذشته که نیمه‌فعال بوده، حتی یک گزارش ابتلا نداشته است. در این مدت، فاصله‌گذاری صندلی‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت سالن، تب‌سنجی در ورود، پیش‌فروش الکترونیکی بلیت، فاصله‌گذاری بین سئانس‌ها، تهویه دائمی، اجباری بودن ماسک، ممنوعیت فعالیت بوفه‌های باز و تمهیدات مشابه به طور کامل رعایت شده است.

۳- در جشنواره فیلم فجر (بهمن سال گذشته) که متجاوز از ۱۳۸ هزار نفر در سینماهای برگزیده به تماشای فیلم نشستند، سالن‌ها با ضریب ۵ تا ۳۰ درصد فعال بودند و رعایت دستورالعمل‌ها در سالن‌های نمایش، بارها مورد تایید و تشویق مسئولان تخصصی وزارت بهداشت قرار گرفت که خود این آزمون برای تصمیم‌گیری در تغییر گروه کفایت می‌کند.

۴- با تشکیل ستاد کرون در این سازمان از اسفند ۹۸ و با عضویت روسای صنوف ذیربط، فعالیت‌های تولیدی و نمایشی، مرتبا رصد و تصمیم‌گیری اقتضایی می‌شود و متخلفان احتمالی با واکنش انضباطی مواجه می‌شوند.

۵- همانطور که استحضار دارید، محدودیت‌هایی کرونایی، سبب اختلالات کوتاه‌مدت و درازمدت اجتماعی می‌شود و با توجه به تاکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر توجه به نشاط اجتماعی، سینما یکی از نهادهای نشاط‌آفرین به شمار می‌آید.

۶- بالغ بر ۱۵ هزار نفر در سینماها، شرکت‌های پخش و موسسات تولیدی و صنوف مرتبط شاغل‌اند که بسته بودن سینماها در وضعیت نارنجی (گروه ۳) علاوه بر ایجاد مشکلات معیشتی، سبب بیکاری گسترده کارکنان سینماها و شرکت‌های پخش می‌شود.

علیهذا خواهشمند است، ولو موقت با با تغییر گروه سینماها به گروه ۲ موافقت فرمایید. این سازمان ضمانت می‌دهد در صورت دریافت کوچکترین گزارش تاییدشده مبنی بر بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها، راسا نسبت به تعطیلی سینماها در وضعیت نارنجی اقدام کند.

پیشاپیش از عنایت جنابعالی و همکاران محترم سپاسگزار است.»

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار