رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است که در برگزاری بسیاری از آیین‌های از اصالت آنها دور شده‌ایم. مهدی فقیه با تبریک سال نو به همه مردم ایران افزود: امیدوارم سال ۱۴۰۰ سالی سرشار از برکت و تندرستی برای همه مردم باشد و این ویروس منحوس هم که کار و زندگی را برای همه […]

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است که در برگزاری بسیاری از آیین‌های از اصالت آنها دور شده‌ایم.

مهدی فقیه با تبریک سال نو به همه مردم ایران افزود: امیدوارم سال ۱۴۰۰ سالی سرشار از برکت و تندرستی برای همه مردم باشد و این ویروس منحوس هم که کار و زندگی را برای همه مردم دنیا سخت کرده، نابود شود. ان‌شاالله نوروز سال ۱۴۰۱ را به شرط حیات بدون نگرانی از کرونا در دامن طبیعت و همراه با دید و بازدید و سفر جشن بگیریم.

ترک شیراز در بهار سخت بود!

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به این که تعطیلات نوروز را طبق روال هر سال در شهر زادگاهش یعنی شیراز به سر برده است افزود: به خاطر حضور در پروژه  سریال «جشن سر برون» به کارگردانی مجتبی راعی عصر روز دوازدهم فروردین به تهران برگشتم. من ساکن شیراز هستم. راستش این که در فرودین ماه و آن هم در آستانه سیزده به‌در از شیراز خارج شوی و به تهران بیایی واقعاً سخت است، اما چاره‌ای هم نیست. هرچند امسال هم مثل سال گذشته سیزده به در را در خانه ماندیم و امیدوارم همه مردم هم چنین کاری کرده باشند تا جلوی خیز دوباره ویروس کرونا را بگیرند.

آیین‌هایی که از اصالت اولیه فاصله گرفته‌اند

فقیه گفت: نوروز برای من یادآور خاطرات شیرین کودکی است. البته مدتی است که بسیاری از آیین‌های نوروزی از آن اصالت اولیه خودش فاصله گرفته که نمونه آن هم چهارشنبه سوری است؛ در قدیم بوته‌های خار و وسایل چوبی مستعمل خانه‌ها را می‌سوزاندند. بعد، اعضای خانواده و اهالی محل از روی آتش می پریدند و خوشحال بودند، اما الان چند سال است که چهارشنبه‌سوری با ترقه و انواع بمب و وسایل خطرناک به یک سوهان روح و عامل مردم‌آزاری تبدیل شده است.  نوروز و آیین‌های آن  بهانه‌ای برای شکوفایی جان و روح است و باید از این منظر به آن نگاه کرد.

معضل تمرکز تولیدات هنری در تهران

وی اظهار کرد: اغلب کارهای تلویزیونی و سینمایی در تهران ساخته می‌شود. نه این‌که در شهرستان‌ها امکان کار کردن فراهم نباشد اما به هر حال محوریت تولیدات هنری همچنان با پایتخت است. بنابراین من هم چاره‌ای نداشتم که از زیبایی‌های شهرم در فروردین و اردیبهشت که زبانزد همگان است بگذرم. متأسفانه نه‌تنها درحوزه تولیدات که در زمینه تسهیلات هم بین هنرمندان شهرستان و تهران تبعیض وجود دارد.

فقیه عنوان کرد: چند سال پیش برای دریافت یک وام با مبلغ بسیار جزئی اقدام کردم، اما بعد از دوندگی زیاد گفتند که به هنرمندان شهرستانی تعلق نمی‌گیرد. ضمن این که اگر ساکن تهران هم بودم آن‌قدر نیاز به مدرک و استعلام و ضامن کارمند و .. داشت که عطای آن را به لقایش بخشیدم. البته خدا را شکر اخیراً با طراحی هنرکارت و توزیع آن در سراسر کشور به نظر می‌رسد اعطای تسهیلات به هنرمندان شهرستانی تا اندازه‌ای آسان‌ شود.

 این بازیگر پیشکسوت در ادامه گفت: سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع کرونا برای من سال سختی بود البته حضورم در  فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا خاطره خوبی بود و ای کاش شرایطی فراهم می‌شد که این فیلم روی پرده هم می‌آمد. بازی در این فیلم برای خود من تجربه بسیار ارزنده‌ای به حساب می‌آمد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار