رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

شبنم قلی‌خانی بازیگر فیلم «بزرگراه» که این روزها در سینماهای هنروتجربه اکران می‌شود، می‌گوید: «ساخت چنین فیلم‌هایی از ملزومات سینماست و طبیعتا می‌تواند افکار را درگیر کند تا اگر مثلا قانونی باید تغییر کند، این اتفاق بیفتد». شبنم قلی‌خانی بازیگر فیلم «بزرگراه» درمورد حضور در این فیلم به سایت هنروتجربه گفت: «زمانی که بازی در […]

شبنم قلی‌خانی بازیگر فیلم «بزرگراه» که این روزها در سینماهای هنروتجربه اکران می‌شود، می‌گوید: «ساخت چنین فیلم‌هایی از ملزومات سینماست و طبیعتا می‌تواند افکار را درگیر کند تا اگر مثلا قانونی باید تغییر کند، این اتفاق بیفتد».

شبنم قلی‌خانی بازیگر فیلم «بزرگراه» درمورد حضور در این فیلم به سایت هنروتجربه گفت: «زمانی که بازی در فیلم «بزرگراه» به من پیشنهاد شد، می‌دانستم با فیلم تجربی طرف هستم و کارگردان و فیلمنامه‌نویس‌اش جوان هستند و اسم هنروتجربه روی کار است و می‌خواهیم یک چیزی را کنار هم تجربه کنیم. وقتی فیلمنامه «بزرگراه» را خواندم از ابتدا برایم جذاب بود و نگاهی که به محدودیت‌های زنان در ورزش داشت برایم جالب بود و فکر می‌کنم موضوع مهمی را بیان کرده است. از سوی دیگر جاده ای بودن فیلم هم نکته دیگری بود که دوستش داشتم و این ژانر مورد پسند خودم هست. کم بودن بازیگران فیلم هم به جریان تجربی بودن آن کمک می‌کرد و من پذیرفتم که در این فیلم بازی کنم».

او درمورد بازخوردهای اکران این فیلم در شرایط کرونا هم توضیح داد: «فکر می‌کنم هنروتجربه به هرحال اکران‌های محدودی دارد و شاید کرونا روی تعداد مخاطبان سینما به طور کلی اثر گذاشته باشد. فکر می‌کنم تعداد مخاطبان این کار در سینما کمتر از شرایط عادی باشد البته شاید مخاطبان ثابت فیلم‌های هنروتجربه در این ایام به دیدن آثار این گروه آمده باشند. به هر صورت امیدوارم این فیلم و همه فیلم‌های در حال اکران در این روزها شرایط خوبی داشته باشند».

این بازیگر در ادامه در پاسخ به سوالی درمورد چالش‌های بازیگر برای بازی در نقش یک ورزشکار و لزوم دانش ورزشی برای ایفای چنین نقشی اظهار کرد: «من دوست دارم نقش‌هایی متفاوت از خودم بازی کنم. به طور کلی در زندگی شخصی ورزش می کنم و تقریبا یک روز در میان باشگاه می روم البته ورزشی که من می‌کنم حرفه ای نیست و نمی‌توان اسم قهرمانی روی آن گذاشت، اما دوستانی دارم که در رشته های مختلف قهرمان بوده اند مثل قهرمان بدمینتون و…  زنان ورزشکار قهرمان زیادی را دیده‌ام که به هرحال با چالش‌هایی رو به رو هستند و در ایفای نقشم در «بزرگراه» به من کمک می کرد. واقعا دیده‌ایم که یک ورزشکار چقدر برای رسیدن به خواسته‌هایش می‌جنگد و مجبور است در مقابل افرادی که سد راهش می‌شوند بایستد. در فیلم «بزرگراه» هم می‌بینیم که کاراکتر زن ورزشکار از خانه بیرون می‌آید و دور از چشم همسرش به خاطر هدفی که دارد تلاش می‌کند. این روحیه افرادی است که برای آنچه می‌خواهند به دست بیاورند سعی و تلاش می‌کنند و حتی اگر لازم باشد برای خواسته‌هایشان می‌جنگند».

شبنم قلی‌خانی درمورد نقش چنین فیلم‌هایی در مطرح شدن مشکلات زنان ورزشکار و فرهنگ‌سازی در این زمینه بیان کرد: «واقعا نمی‌توان گفت چنین فیلم‌هایی تاثیر خاصی ندارند، اما به این شرط موثرند که مخاطب عام و خاص بتوانند فیلم را به راحتی ببینند و در دسترس همگان قرار بگیرد. باید برای فیلم‌هایی که اهداف این چنینی را دنبال می‌کنند، تبلیغات درستی انجام شود تا افراد مختلف مثلا از قوانین حاکم برای زنان ورزشکار خبردار شوند و همین آگاهی رسانی از طریق فیلم‌ها اتفاق کمی نیست».

او خاطرنشان کرد: «در قرن جدید تصویر بیش از ادبیات و خیلی چیزهای دیگر تاثیرگذار بوده و هست و اگر چیزی به تصویر کشیده شود، می‌تواند تاثیرگذاری فراگیرتر و عمیق‌تری داشته باشد. ساخت چنین فیلم‌هایی از ملزومات سینماست و طبیعتا می‌تواند افکار را درگیر کند تا اگر مثلا قانونی باید تغییر کند، این اتفاق بیفتد. گاهی قوانینی وجود دارد که شاید عده‌ای از آن سواستفاده کنند و براساس آن به سود خودشان و به ضرر دیگری اقدامی داشته باشند بنابراین باید قوانین ثانویه‌ای هم باشد که در موارد استثنایی بتواند جلوی سواستفاده ها را بگیرد و عدالت را برقرار کند. فیلم‌هایی مثل «بزرگراه» به نظرم می‌تواند در این زمینه تلنگری باشد تا بتوانیم به برخی موضوعات نگاه دیگری داشته باشیم».

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار