رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

از شنبه ۱۴ فروردین تا ۲۱فروردین هر روز ساعت ۱۷ یک فیلم مستند پرتره از زنان فرهیخته و استادان فرهنگ و ادب و هنر ، زینت بخش مجموعه مستند حکایت دل خواهند بود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، توجه به جایگاه  استادان و چهره‌های شاخص فرهنگی معاصر کشور و تلاش […]

از شنبه ۱۴ فروردین تا ۲۱فروردین هر روز ساعت ۱۷ یک فیلم مستند پرتره از زنان فرهیخته و استادان فرهنگ و ادب و هنر ، زینت بخش مجموعه مستند حکایت دل خواهند بود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، توجه به جایگاه  استادان و چهره‌های شاخص فرهنگی معاصر کشور و تلاش برای الگوسازی از رویه زندگانی علمی و حرفه ای ایشان  موضوع  مستندهای «حکایت دل» است.
از دیگر اهداف این مجموعه مستند معرفی  استادان و چهره‌های ماندگار به نسل جوان است. به تماشا نشستن و شنیدن خاطرات و آثار ماندگار ایشان  رویکرد و هدف اصلی  مدیران شبکه چهار و دست اندرکاران تولید مجموعه «حکایت دل» است۰ و چه بسیارند  زنان و مردان بزرگی که علارغم سهم والای ایشان در اعتلای فرهنگ و هنر کشور به قدر لازم به جامعه و نسل جوان معرفی نشده اند .
مجموعه مستند حکایت دل   تا کنون موفق شده است زندگی دهها تن از این بزرگان را  به تصویر درآورد  و در این ایام  گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما با تولید و پخش هشت فیلم مستند از بانوان عالی مقام فرهنگ و ادب و هنرکشور همچون پری صابری  نویسنده، مترجم، کارگردان و بازیگر  تئاتر و سینما، ژاله آموزگار متخصص زبان‌های باستانی و نویسنده و چهره ماندگار، منصوره اتحادیه مورخ و نویسنده ، روح انگیز کراچی  شاعر و پژوهشگر  تاریخ ادبیات  وشعر زنان پارسی، شهین اعوانی فیلسوف و نویسنده و پژوهشگر  فلسفه اخلاق، زهره زرشناس زبان شناس و استاد زبان‌های باستانی  وسُغدی،  توران زندیه هنرمند نقاش و از پیشگامان آموزش هنر به کودکان، بلقیس سلیمانی نویسنده رمان و داستان نویس شهیر حکایت زندگی این بانوان را نقل می‌کند.
مجموعه«حکایت دل» به همت گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما ازشنبه ۱۴ فروردین تا ۲۴ فروردین ساعت ۱۷ از شبکه چهار پخش می‌شود.
تهیه کننده مجموعه مستند «حکایت دل»  علیرضا حسینی و کارگردان آنبیژن شکرریز است. پژوهش و طراحی سوالات مجموعه را محبوبه کلانتری به عهده دارد.
این مجموعه همچنان در تلاش برای تولید و  تصویربرداری از زندگی حرفه ای و علمی استادان شهیر و چهره‌های ماندگار و برجسته  کشور  است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار