رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

شبکه جهانی جام جم آئین تحویل سال ۱۴۰۰ را در ویژه برنامه و فضایی متفاوت و جذاب به نمایش گذاشت. دو برنامه «صدای پای بهار» در استودیوی ایرانیان تهران و «همیشه آبی همیشه پارس». به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ از روی آب های نیلگون خلیج فارس در تعاملی مثال زدنی […]

شبکه جهانی جام جم آئین تحویل سال ۱۴۰۰ را در ویژه برنامه و فضایی متفاوت و جذاب به نمایش گذاشت. دو برنامه «صدای پای بهار» در استودیوی ایرانیان تهران و «همیشه آبی همیشه پارس».

به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ از روی آب های نیلگون خلیج فارس در تعاملی مثال زدنی و رفت و برگشت های حرفه ای و حساب شده به مدت ۸ ساعت و نیم، ضمن ایجاد ساعاتی پر نشاط، مفرح و نوروزی برای ایرانیان و فارسی زبانان سرتاسر دنیا، بخش های مختلف و متنوعی را تقدیم مخاطبان کردند. در برنامه «همیشه آبی همیشه پارس»، اجرای متفاوت نسرین مقانلو و دکتر رشید کاکاوند و پژمان بازغی به جذابیت ویژه برنامه سال تحویل شبکه جهانی جام جم افزود. بویژه اینکه همراهان این کشتی هنرمندان، بازیگران و خوانندگان نامداری چون نرگس محمدی، علی اوجی، لاله اسکندری، سالار عقیلی، مجتبی کبیری، حمید حامی، هادی آئین طلب و … بودند. بهره گیری خلاقانه از امکانات فنی و فرستنده و تصویربرداری های زیبایی ۳۶۰ درجه ای که از هوا، روی کشتی و زیر دریا صورت گرفت و سفره هفت سین چیده شده در بستر دریا را به خوبی نمایش گذاشت، فرصت بی بدیلی را برای  بازنمایی امنیت خلیج همیشه فارس و یادآوری تاریخ چندین هزار ساله نام ماندگار خلیج فارس فراهم آورد.

در این برنامه علاوه بر تبریک عید نوروز توسط سفرای کشورهای فارسی زبان و برخی کشورهای منطقه، میهمانان دیگری نیز حضور داشتند. از جمله میهمانان ویژه این کشتی آقای دکتر نور محمد ناروف پِژوهشگر حوزه زبان فارسی از تاجیکستان، استاد محمدکاظم کاظمی و خانم زینب بیات از شعرای افغانستانی بودند که ضمن تشریح آداب و رسوم نوروز در این دو کشور، از اشتراکات فرهنگی، هویتی و زبانی سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان سخن گفته و بر ضرروت پیوند و همبستگی هر چه عمیقتر کشورهای واقع در حوزه تمدنی زبان فارسی تأکید کردند. علاوه بر اینکه صدای پرطنین خواننده نامدار کشورمان سالارعقیلی از روی آبهای خلیج فارس با اجرای قطعه «شکوه پابرجا»، و نیز ادعای تحویل سال لحظاتی ماندگار را به ثبت رساند پخش کلیپ های متعدد با مضامین نیمه شعبان، گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید دکتر فخری زاده و شهدای مدافع سلامت بُعد محتوایی بسیار خوبی به این برنامه داد.
اما این تنها گوشه ای از زیبایی های ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۰ در شبکه جهانی جام جم بود.
در تهران نیز ویژه برنامه «صدای پای بهار» در تعامل مستمر با ویژه برنامه «همیشه آبی همیشه پارس» بخش های بسیار متنوع و جذابی را تقدیم ایرانیان و فارسیزبانان کرد.
دکور کاملاً ایرانی، گروه های موسیقی قومی و محلی، سفره هفت سین چشم انداز، تبریک نوروز توسط کشورهای فارسی زبان و قهوه خانه سنتی جای گرفته در استودیوی بیرونی، جملگی این پیام را به همراه داشت که «صدای پای بهار»، «صدای پای فرهنگ و سنت های ایرانی» برای ایرانیان فارسی زبانان سرتاسر جهان است. حضور مجریان توانمندی چون مسعود روشن پژوه، پدرام کریمی و اردشیر منظم به همراه دکتر محمد علی حسینیان ادیب و استاد سخن که اجرای خود را با روایات، احادیث، اشعار، مثل ها و متون حکیمانه نویسندگان قدیم و جدید مزین می کرد جلوه ای خاص به محتوا و جذابیت های شنیداری برنامه بخشیده بود. بویژه که ارتباط زنده با حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و توسل به ایشان در لحظه سال تحویل فضای معنوی خوبی را در برنامه حاکم ساخت.
حضور گرم و صمیمانه هنرمندان پرطرفداری چون مرجانه گلچین و مهران رجبی در کنار گروههای موسیقی قومیت های مختلف ایرانی و نیز چندین اجرای گروه خیمه شب بازی در استودیوی ایرانیان نیز از دیگر بخش های ویژه برنامه «صدای پای بهار»، بود. در تمام مدت پخش ویژه برنامه سال تحویل شبکه جهانی جام جام، پیام های تبریک و شعرخوانی های ایرانیان و فارسی زبانان سرتاسر جهان به تناوب پخش گردید.
با توجه به استقبال مخاطبان از برنامه «همیشه آبی همیشه پارس» این برنامه به مدت ده شب از چهارم تا چهاردهم فروردین نیز هر شب به طور زنده با اجرای شمیم علیزاده و محمد مسعودی روی آنتن رفت و فضای شاد نوروزی را در تمام روزهای این عید سعید تداوم بخشید. برنامه بوی بهار به تهیه کنندگی آقای امیر فکری نیز به مدت ۷ شب میهمان خانه های ایرانیان و فارسی زبانان سر تا سر بود. برنامه فیلمخانه نیز با حضور منتقدان و کارشناسان، علاوه بر پخش ۱۰ فیلم مستند نوروزی، به معرفی و تحلیل این مستندها پرداخته است که مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب کرد. برنامه شاد جمع ایرانی نیز همچون گذشته در ایام نوروز با اجرای مسعود روشن پژوه، مهبد قناعت پیشه و فریبا باقری بخش های متنوع و جذابی را تقدیم مخاطبان کرده و آئین های نوروزی را به زیبایی در قاب تصویر به نمایش گذاشت. اما کودکان ایرانی و فارسی زبان خارج کشور نیز در
۱۵ روز اول فروردین شاهد فضای متفاوت برنامه «فرزندان ایران» بودند. برنامه ای که با حضور میهمانان هنرمند و نیز شخصیت های جدید عروسکی، علاوه بر ایجاد فضایی پر نشاط برای کودکان، به شیرین ترین و ساده ترین شکل موضوعات مرتبط با آئین های نوروز، هوّیت ملی، زیبایی های وطن و شیرینی زبان فارسی بیان گردید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار