رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینمای ایران در تعطیلات نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ میزان علاقمندان و مخاطبان بود که مورد توجه علاقمندان قرار گرفت. موزه سینما در بهار ۱۴۰۰ با برنامه‌های فرهنگی و هنری با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان بوده است که […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینمای ایران در تعطیلات نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ میزان علاقمندان و مخاطبان بود که مورد توجه علاقمندان قرار گرفت.
موزه سینما در بهار ۱۴۰۰ با برنامه‌های فرهنگی و هنری با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان بوده است که در این بازدیدها کودکان و نوجوانان ۱۱ درصد و جوانان ۵۵ درصد از ترکیب مخاطبان و بازدیدکنندگان را تشکیل داده‌اند.
گفتی است، موزه سینما در ساعت‌هایی که تعداد متقاضیان برای بازدید از تالارها زیاد و مغایر با ضوابط کرونا بود به صورت سانس و توقف در فروش بلیت میزبان علاقمندان بوده است.
موزه سینمای ایران دارای تالارهای معاصران، بین الملل، کودک، دفاع مقدس، تماشاخانه، نام آوران، خانه فرهاد است که این تالارها نمایانگر سیر تحول سینمای ایران و میراث فرهنگی و سینمایی به جا مانده از آغاز این هنرصنعت تا به امروز است. بازدیدکنندگان این موزه با آغازگران سینمای ایران، نخستین تجهیزات سینمایی، افتخارات بین المللی آشنا شده و از مجموعه جوایز، یادگارها ، تصاویر و اسناد شخصی هنرمندان بازدید خواهند کردند.
عمارت موزه سینمای ایران قدمتی حدود ۲۰۰ ساله دارد و یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی پایتخت است که به دستورمحمدشاه قاجار ساخته شده است که در بخش میانی یک باغ ایرانی (باغ فردوس) قرار گرفته است.
شایان ذکر است، به دلیل اوج گرفتن بیماری کرونا و قرمز شدن شهر تهران برطبق اعلام ستاد کرونا مجموعه فرهنگی تاریخی موزه سینمای ایران تا  اطلاع ثانوی تعطیل است و فعالیت مجدد این مجموعه بعد از اعلام نظر ستاد کرونا اعلام می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار