رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

فیلم کوتاه «سفیدپوش» به کارگردانی رضا فهیمی و تهـــیه‌کننـدگی انجـمن ســینمای جـوانان ایـــران، به جشنواره «شورت شورتز» ژاپن راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «سفیدپوش» به کار گردانی رضا فهیمی و تهـــیه‌کننـدگی انجـمن ســینمای جـوانان ایـــران در بخش مسابقه‌ بیست و سومین جشنواره بین‌المللی […]

فیلم کوتاه «سفیدپوش» به کارگردانی رضا فهیمی و تهـــیه‌کننـدگی انجـمن ســینمای جـوانان ایـــران، به جشنواره «شورت شورتز» ژاپن راه یافت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «سفیدپوش» به کار گردانی رضا فهیمی و تهـــیه‌کننـدگی انجـمن ســینمای جـوانان ایـــران در بخش مسابقه‌ بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «شورت شورتز» ژاپن نمایش داده خواهد شد.

«شورت شورتز» از مهمترین و معتبرترین جشنواره‌های معتبر فیلم کوتاه در دنیاست که برنده جایزه بزرگ آن به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

گفتنی است رضا فهیمی در سال ۲۰۱۶ با فیلم «کودکان‌ابری» توانست دو جایزه‌ «بهترین فیلم در بخش سینمای آسیا» و «جایزه‌ بزرگ» جشنواره «شورت شورتز» را از آن خود و به اسکار راه پیدا کند.

«سفیدپوش» روایت داستان پیرزنی است که قالب پنیر محلی که خود درست کرده را به احمد پسربچه ده ساله می‌دهد تا احمد پنیر را به پدرش که معلم روستا است بدهد که پدر واسطه شود و پسر جوان پیرزن را اعدام نکنند.

فیلمنامه«سفید پوش» بر اسـاس قصه (نعلبکی پــنیر) اثر محمدصـالح عـلا نوشته و از آثار مصوب شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران است.

عومل تولید این فیلم کوتاه عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: رضا فهیمی، مدیـرفیــلمبرداری: آئیــن ایـرانی، تدویــن:مهیــار بهـــمنش و ریـحانه اسماعــیلیان، طراح صحنه و لباس: الهــام خدابــنده‌لـو، طــراحی و ترکیــب صـداها: آرش قاســمی، مدیـر صــدابـرداری: سیدوحــید رضـویان، آهـــنگ‌ساز: نـیـلوفر مــحبی، بازیــگران:امیــر عـلی رزاقی،مــحمدعـرفان صـادقی، بهــزاد دورانی، سـید محمدرضا حسـینی‌کرمـانی، فاطــمه رادمــنش، فـرزانه ابوالهــادی، احـمد دهــقان‌رحـیمی، ربابـه حسـن‌شـاهی، الهــام فـاتحی، ریـبوارویـسی، سـودا ویسی، دستـیار کارگـردان و برنــامه‌ریز: امــیرکرمی، مدیر تــولید :آرمیــن پورمــحمد، دستـیار اول فیــلمبردار و نـورپرداز: مهــدی احمـدی، تصــحیح رنگ: فربــد جلـالی، عکس و طــراح پوستر: مهیاربهــمنش ، جــلوه‌های ویــژه بصــری: عــلیرضا احـمدی طیفکانی، طــراح لوگــو: مهــدیه ثقـــفی، تهـــیه‌کننـده: انجـمن ســینمای جـوانان ایـــران و رضا فهــیمی

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی «شورت شورتز» ژاپن در ژوئن ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار