رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

یک کارگردان سوئدی به همراه یک فیلمساز مصری مستند زندگی عمر شریف بازیگر بزرگ سینمای جهان را ساخته اند. به نقل از ورایتی، مارک لطفی فیلمساز مصری به همراه اکسل پترسون کارگردان سوئدی به جستجو و پژوهش درباره زندگی پرماجرای عمر شریف بازیگر فقید مصری پرداخته اند و حالا ماحصل این تحقیقات تبدیل به یک […]

یک کارگردان سوئدی به همراه یک فیلمساز مصری مستند زندگی عمر شریف بازیگر بزرگ سینمای جهان را ساخته اند.

به نقل از ورایتی، مارک لطفی فیلمساز مصری به همراه اکسل پترسون کارگردان سوئدی به جستجو و پژوهش درباره زندگی پرماجرای عمر شریف بازیگر فقید مصری پرداخته اند و حالا ماحصل این تحقیقات تبدیل به یک مستند از زندگی این اسطوره سینمای عرب شده است.

زندگی عمر شریف ستاره فیلم های «دکتر ژیواگو» و «لورنس عربستان» در مستندی با عنوان «زندگی و زمانه عمر شریف» به کارگردانی اکسل پترسون و نویسندگی مارک لطفی و پترسون ساخته شده است. این مستند به دوران جمال عبدالناصر رییس جمهوری سابق مصر و شرایط سیاسی آن دوران که شریف به عنوان بازیگر اصلی سینمای مصر شناخته شد و همینطور به تغییر نام و تغییر دین این بازیگر پرداخته است.

عمر شریف در یک خانواده کاتولیک با تبار لبنانی به دنیا آمده بود، او بعدها با ازدواج با فاتن حمامه ستاره زن سینمای مصر در سال ۱۹۵۵ مسلمان شد.

به گفته سازنده این مستند، آنها قصد داشته اند زندگی عمر شریف را به یک تجربه سینمایی تبدیل کنند و از صحبت کردن مستقیم درباره این هنرمند اجتناب کرده اند.

مستند زندگی عمر شریف در حال حاضر در فستیوالی در کپنهاگ دانمارک به نمایش در آمده است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار