سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» با بیان لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای دوران بازگشایی سینماها، از عقد تفاهم‌نامه مشترک با جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داد و گفت: ما در موسسه «بهمن سبز» در قدم نخست به منظور ترغیب مخاطبان حرفه‌ای برای بازگشت به سینما، خدمات ویژه‌ای را برای باشگاه مخاطبان جشنواره جهانی فیلم فجر تدارک دیدیم.

وی در این خصوص افزود: طبق این توافق که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ برای مدت ۶ ماه تا پایان مهر ماه ادامه دارد، پنج سینمای منتخب حوزه هنری در استان تهران، شامل پردیس سینمایی آزادی، بهمن، سپیده، استقلال و آفریقا با ۴۰ درصد تخفیف به اعضای باشگاه مخاطبان جشنواره جهانی فیلم فجر خدمات می‌دهند. این خدمات با همکاری سامانه «گیشه ۷» صورت می‌پذیرد.

حسینی ادامه داد: باشگاه مخاطبان جشنواره جهانی فیلم فجر که طی این ۵ سال برگزاری آن شکل گرفته است، بیش از ۶ هزار عضو را شامل می‌شود. اعضای این باشگاه می‌توانند به صورت هفتگی بلیت فیلم‌های در حال نمایش را از سامانه «گیشه ۷» به آدرس gishe7.ir با ۴۰ درصد تخفیف برای سینماهای فوق خریداری کنند.

مدیرعامل بهمن سبز بیان داشت: مخاطبان جشنواره جهانی فیلم فجر مخاطبانی حرفه‌ای و هنری هستند و مؤسسه «بهمن سبز» همواره تلاش داشته به این جنس مخاطبان اعتنای ویژه‌ای داشته باشد. چرا که این اتفاق می‌تواند به زمینه احیای سینما در دوران پساکرونا کمک و شرایط حضور این قشر حرفه‌ای و فیلم‌بین را راحت‌تر فراهم کند.

این مدیر سینما در خصوص زمان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: طبق فراخوان اولیه جشنواره ان‌شاء‌الله با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار است هفته اول خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود. در زمینه برگزاری جشنواره هم ما پیشنهاداتی برای همکاری مؤثرتر به دوستان داشته‌ایم تا بتوان با فاصله‌گذاری مطلوب و در فضایی ایمن میزبان مخاطبان بود. همچنین در صورت برگزاری قطعاً در زمینه فروش بلیت مردمی از طریق سامانه «گیشه ۷» نیز همراهی خواهیم کرد.

حسینی در خصوص توسعه این خدمات به مخاطبان سایر استان‌ها نیز گفت: اتفاقاً طرح‌هایی داریم که باشگاه مخاطبان جشنواره جهانی فیلم فجر را در چند شهر بزرگ نظیر مشهد و اصفهان‌ نیز توسعه دهیم تا در آنجا نیز عضوگیری انجام شود و بتوانیم چند پردیس بزرگ شهرستان را در اختیار مخاطبان این جشنواره قرار دهیم.

مدیرعامل بهمن سبز همچنین در خصوص شرایط سینماها اظهار داشت: واقعیت آن است که طی ۱۴ ماه گذشته هر زمان همه‌گیری کرونا اوج می‌گیرد این نهادهای فرهنگی و هنری هستند که مظلوم واقع می‌شوند. مراکزی که اتفاقاً نقشی در اوج‌گیری این اپیدمی نداشتند و به عکس در کنترل کرونا نقش جدی‌تری داشته‌اند! اما هرگاه دوباره این اپیدمی اوج می‌گیرد ستاد ملی مبارزه با کرونا در قدم نخست محدودیت‌ها را بر این اماکن وضع می‌کند. نتیجه این سیاست این شده است که امروز می‌بینید بزرگ‌ترین لطمه را جامعه ما در ناحیه فرهنگ خورده است. ضربه فرهنگی‌ای که به این واسطه طی یکی دو سال اخیر بر کشور بار شده است شاید جبرانش به این راحتی‌ها نباشد. امروز هم که این مسئله به انتهای کار دولت و انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گره خورده و میزان رسیدگی به این دغدغه‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

وی در انتها بیان داشت: به هر حال اگر فرهنگ، هنر و سینما برای ما موضوعیت دارد باید سعی کنیم طی ماه‌های آینده شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا با بهبود وضعیت کرونا و بازگشایی سینماها، مخاطب بازگردد. ما به منوال تلاش یک ساله اخیر خود، همچنان تمام همّت خود را برای رونق سینما به کار خواهیم گرفت و امیدواریم نهادهای مسئول و متولی هم با حمایت خود نشان دهند تنها رفیق روزهای خوش نیستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم