رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد به بخش رقابتی پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «صدای زنان» «Vox Feminae» در کرواسی راه یافت. پانزدهمین دوره جشنواره صدای زنان کرواسی «Vox Feminae»، جمعه، هفدهم اردیبهشت (۷ مه) آغاز به کار کرد و تا بیست و هفتم خرداد (۱۷ ژوئن) ادامه خواهد یافت. فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته‌ نوید نیکخواه آزاد، […]

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد به بخش رقابتی پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «صدای زنان» «Vox Feminae» در کرواسی راه یافت.

پانزدهمین دوره جشنواره صدای زنان کرواسی «Vox Feminae»، جمعه، هفدهم اردیبهشت (۷ مه) آغاز به کار کرد و تا بیست و هفتم خرداد (۱۷ ژوئن) ادامه خواهد یافت.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته‌ نوید نیکخواه آزاد، سی‌ام اردیبهشت ماه (۲۰ مه)، آغازگر نمایش آثار برگزیده‌ مسابقه بین‌الملل جشنواره است و هفتِ بعدازظهر (به وقتِ محلی) در سینما « Kino Tuškanac» به نمایش درمی‌آید.

جشنواره‌ بین‌المللی صدای زنان «Vox Feminae» در سال ۱۳۸۶ در زاگرب پایتخت کرواسی، با رویکرد ارتقا و بها بخشیدن به دست‌آوردهای هنری زنان با برگزاری مسابقه بین‌الملل آثار فیلم، نمایشگاه، کارگاه و محتوای آموزشی دیده گشود.

«زنگ تفریح» قصه‌ یک دختر دبیرستانی است که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه آزادی برود.

جشنواره بین‌المللی صدای زنان «Vox Feminae» به نمایش آثار با مضمون برابری جنسیتی، خلاقیت و دستاورد زنان، و مضامین برابرخواهی جنسیتی (فمنیستی) بها می‌دهد و به سرگذشت زنانی که در فرهنگ، سیاست، علم، حقوق بشر و هنر سهم برجسته‌ای در جامعه‌ای داشته‌اند، نگاه ویژه‌ای دارد.

«زنگ تفریح» که بیست حضور جهانی را پشت سر گذاشته، در جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار از جمله جشنواره فیلم کوتاه «ازمیر» و جشنواره «سینه لبو» شیلی حضور داشته و از افتخارات آن می توان به کسب جایزه بهترین بازیگر از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» کانادا و جایزه بهترین فیلم کوتاه از هجدهمین جشنواره «آکسفورد» آمریکا اشاره کرد.

پانزدهمین دوره جشنواره «صدای زنان» کرواسی «Vox Feminae» از هفدهم اردیبهشت تا بیست و هفتم خرداد در زاگرب کرواسی برگزار می‌شود.

پخش جهانی «زنگ تفریح» برعهده شرکت اسپانیایی FeelSales است.

موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

این فیلم کوتاه به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی نوید نیکخواه آزاد تولید شده و محصول شمید فیلم است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار