رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

این روزها شاهد بحث های سیاسی برای برگزاری انتخاباتی پرشور برای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران هستیم. انتخاباتی که تقریبا همه فضای رسانه‌ای کشور را دربرگرفته و همه نگاه‌ها به آخرین اخبار این اتفاق مهم و سرنوشت‌ساز است. اما در این بین برخی جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، فراخوان‌ و مقررات سالجاری خود را […]

این روزها شاهد بحث های سیاسی برای برگزاری انتخاباتی پرشور برای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران هستیم. انتخاباتی که تقریبا همه فضای رسانه‌ای کشور را دربرگرفته و همه نگاه‌ها به آخرین اخبار این اتفاق مهم و سرنوشت‌ساز است.

اما در این بین برخی جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، فراخوان‌ و مقررات سالجاری خود را منتشر کرده‌اند. جشنواره‌های پاییزه سازمان سینمایی نیز از این امر مستثنی نبودند و در خرداد ماه، فراخوان‌ و مقررات خود را خطاب به فعالان و صاحبان آثار منتشر کردند.

ابتدای خرداد بود که فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیللم مستند ایران «سینما حقیقت» منتشر شد و پس از هیاهوی این ماه پر خبر انتخاباتی، نگاه‌های اهل سینما و هنرمندان را به سمت خود جلب کرد. جشنواره‌ای که قرار است نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۰ و تقریبا در زمان همیشگی خود، در صورت فراهم شدن شرایط و واکسیناسیون عمومی، به شکلی فیزیکی و آنلاین برگزار می‌شود.

همین فراخوان کافی بود تا انجمن سینمای جوانان ایران نیز فراخوان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را به فاصله کمتر از ۱۰ روز منتشر کند. این جشنواره نیز با توجه به شرایط زمان برگزاری، شیوه برگزاری خود را اعلام خواهد کرد.

امروز نیز سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، فراخوان و مقررات خود را منتشر کرد تا جشنواره‌های پاییزه سازمان سینمایی، هر سه شرایط و نحوه حضور آثار در این رویدادها را اعلام کرده و آماده برگزاری بر اساس شرایط واکسیناسیون عمومی و شرایط کرونا در کشور باشند.

اما تفاوتی که تاریخ جشنواره کودک و نوجوان امسال، با سال‌های گذشته دارد، بازگشت تقویم این جشنواره، به نیمه مهرماه و همزمانی آن با روز جهانی کودک است.

طی چند سال گذشته به دلیل تلاقی با ماه‌های محرم و صفر، تاریخ برگزاری این جشنواره ناگزیر با نظر شورای سیاستگذاری جابجا شده بود که از امسال شاهد بازگشت تاریخ برگزاری آن، به زمان هر ساله خود یعنی نیمه مهرماه هستیم.

حال با توجه به تغییرات دولت و انتخابات پیش رو باید دید برگزاری این جشنواره‌ها در پاییز ۱۴۰۰ تا چه اندازه می‌تواند برای فضای سینمای ایران و مخاطبان همیشگی این جشنواره‌ها، مفید و مورد پسند باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار