رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

انیمیشن «لوکا» اثری که چندان نشانی از انیمیشن های موفق کمپانی پیکسار ندارد، این روزها نمایشش در سرویس استریم دیزنی آغاز شده است. کمپانی پیکسار این روزها با انیمیشن «لوکا» دوباره به محافل هنری در آمریکا برگشته است. این استودیوی انیمیشن سازی تا به حال ۲۳ جایزه اسکار، ۱۰ گلدن گلوب، ۱۱ جایزه گرمی و […]

انیمیشن «لوکا» اثری که چندان نشانی از انیمیشن های موفق کمپانی پیکسار ندارد، این روزها نمایشش در سرویس استریم دیزنی آغاز شده است.

کمپانی پیکسار این روزها با انیمیشن «لوکا» دوباره به محافل هنری در آمریکا برگشته است. این استودیوی انیمیشن سازی تا به حال ۲۳ جایزه اسکار، ۱۰ گلدن گلوب، ۱۱ جایزه گرمی و چندین و چند جایزه معتبر دیگر به دست آورده است. تا به امروز ۲ انیمیشن پیکسار یعنی «داستان اسباب بازی» و «بالا» حتی توانسته اند به فهرست نامزدهای بهترین فیلم اسکار نیز راه پیدا کنند، پس هر ساخته این کمپانی را می توان یک اتفاق مهم در عرصه انیمیشن سازی قلمداد کرد. حال به بهانه اکران «لوکا» به صورت مختصر با این انیمیشن آشنا می شویم.

داستان انیمیشن «لوکا»:

لوکا پاگورو (با صداپیشگی جیکوب ترمبلی) هیولای دریایی ۱۳ ساله ای است که درباره دنیای بالای دریا کنجکاو است. او در آب های کنار ساحل ایتالیا زندگی می کند. به لوکا در تمام عمرش هشدار داده شده که دنیای انسان ها جای خطرناکی است با این حال کارهای روزمره لوکا را خسته می کند. او یک روز با هیولای دریایی دیگری به نام آلبرتو اسکورفانو ملاقات می کند و از او می خواهد دنیای انسان ها را نشانش دهد، در این میان لوکا متوجه می شود در صورت خشک بودن می تواند خودش را به انسان مبدل کند و به این ترتیب یک زندگی دوگانه را به دور از چشم پدر و مادرش آغاز می کند.

چند نکته درباره انیمیشن «لوکا»:

«لوکا» اولین انیمیشن پیکسار است که جان راتزنبرگر در آن صداپیشگی نمی کند. راتزنبرگر ۷۴ ساله که کارمند پیکسار و البته بازیگر و صداپیشه است در همه کارهای پیشین این کمپانی صداپیشگی کرده بود.

این انیمیشن اولین کار انریکو کاساروسا در مقام کارگردان است.

کاراکتر لوکا در این انیمیشن چشمی درشت تر نسبت به بقیه شخصیت ها دارد، این کار به این دلیل بوده تا او را مشتاق تر و کنجکاوتر از بقیه نشان دهند.

نقدهای کوتاه از فیلم:

آدام گراهام منتقد «دیترویت نیوز» این انیمیشن را این گونه توصیف می کند: برای هر کمپانی «لوکا» اثری غیرچشمگیر و به راحتی قابل فراموش شدن قلمداد می شود، حالا چه رسد به این که این انیمیشن را کمپانی موفق پیکسار با آن سابقه اش ساخته باشد. این دیگر واقعا ناامیدکننده است.

جیمز براردینلی منتقد سرشناس «ریل ویوز» نیز از مخالفان «لوکا» است او این کار تازه پیکسار را چنین شرح می دهد: این انیمیشن اگرچه مواد کافی برای درگیر کردن کودکان را داراست، با این حال در این که توانایی جذب مخاطبان بزرگسال تر را داشته باشد، کمی نامطمئن است.

ادوین آرنادین منتقد «اشویل» اما این انیمیشن را تا اندازه ای پسندیده است. او درباره «لوکا» چنین می نویسد: یک اثر سرگرم کننده بی ضرر، ایمن و کودک محور که به سختی می توان ردی از کمپانی پیکسار را در آن یافت.

آلن آلماچر منتقد «مگ‌گافین» درباره این انیمیشن چنین می نویسد: لازم نیست هر فیلمی یک شاهکار باشد، اما برای استودیویی که تعدادی از این شاهکارها را خلق کرده، «لوکا» ورودی به یک سطح پایین تر قلمداد می شود.

انیمیشن «لوکا» که به دلیل بحران کرونا به صورت سراسری در سینماها اکران نشد، در روز ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۸ خرداد) از سوی سرویس استریم دیزنی پلاس عرضه شد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار