رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مصطفى رسـتم پور نویسنده و یکی از کارگردان های فیلم کوتاه «گوسفندان ما را خواهند بلعید» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: داستان، زندگى دخترى به نام طاهره است که قربانى رسم ازدواج زود هنگام و در سن پایین است. طاهره حالا مى خواهد تلاش کند تا […]

مصطفى رسـتم پور نویسنده و یکی از کارگردان های فیلم کوتاه «گوسفندان ما را خواهند بلعید» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: داستان، زندگى دخترى به نام طاهره است که قربانى رسم ازدواج زود هنگام و در سن پایین است. طاهره حالا مى خواهد تلاش کند تا از تکرار تجربه هاى تلخ خود براى خواهرش بگوید و او را آگاه سازد و اتفاق هایی که در این میان رخ می دهد.

فیلم کوتاه داستانی «گوسفندان ما را خواهند بلعید» مصطفی رستم‌پور و عاطفه رضایان، پیش از این در جشنواره بین المللی The Fine Arts Film Festival (FAFF 2021) آمریکا ۲۰۲۱ حضور داشته، و هم اکنون از این جشنواره بین المللی آمریکایی، «جایزه صدای زنان» (WOMEN’S VOICE) را دریافت کرده است وی پیش تر موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه  نخستین جشنواره بین‌المللی Eastern Europe   ازمیر ترکیه شد و به دومین دوره جشنواره بین‌المللی  MICMX – Muestra  مکزیک راه یافت.

مصطفى رسـتم پور متخلص به مهزیار سال ۱۳۶۸ در فسا به دنیا آمد، اما دست تقدیر و جا به جایی محل کار پدر، پای او را به شیراز، آباده، سمنان و شاهرود هم باز کرد و پس از طی تحصیلات دوره تکمیلی مدرک دکترای خود را اخذ نماید. از سال ۱۳۸۷ نویسندگی و شاعری را به صورت جدی پیگیری کرد و پس از سال ها سرودن عاشقانه هایش، نخستین مجموعه شعر خود را در سال ۱۳۹۲ به نام نیلوفر مرداب در دو جلد به چاپ رساند. این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۵ چاپ کتاب «ما فراموش شدگانیم» و «قلمم می گرید» را به کارنامه کاری خود اضافه کرد. مهزیار هم اکنون دو مجموعه ادبی با عنوان «نیلوفر در آینه» و «تن‌های تنها» را در دست چاپ دارد. عطش او به آموختن همچنان ادامه داشت تا اینکه در هنگام گذراندن دوران خدمت سربازی به حرفه بازیگری و کارگردانی علاقه‌مند شد و در پی این علاقه با حضور در کلاس های بازیگری و کارگردانی این حرفه را به صورت جدی پیگیری نمود. این تلاش ها اما با بازی در سریال خورشید بر نیزه، مهر باطله و کارگردانی فیلم هایی «خواب سنگین پیرمرد» و «بازی بدون صفر» و «از اینجا تا ابدیت» و «گوسفندان ما را خواهند بلعید» به نتیجه نشست.

وی پس از چند تجربه موفق در زمینه فیلم هاى مسـتند و داستانى، به دنبال کسب تجربه اى جدید در فیلمسازى اجتماعى رفت و در تجربه جدید خود به موضوع و معضلات ازدواج زود هنگام دختران و به عبارتى کودک همسرى پرداخت.

عواملی که در فیلم کوتاه « گوسفندان ما را خواهند بلعید » نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: مجتبی رستم‌پور، کارگردان: مصطفی رستم‌پور وعاطفه رضایان،  فیلمبردار: میلاد خدر، صدابردار: مجتبى مقدم، طـراح لباس  داریوش واحدى، بازیگران: طاهره شریفی، محمد شکروی، رضا علیجانی، احسان اطمینان، هانیه فرزین، علی حسن فرزین، علی فخار، مشـاور هنرى: محسـن دانشور، برنامه‌ریز: محمد صادق محمدنیا، دستیارکارگردان: محمدحسن صفرزاد، منشى‌صحنه: سولماز فارسیان، ‌عکاس: احسان اطمینان‌، مترجم: حامد آشفته، دسـتیارفیلمبردار:  رهى اسـکندرى، دسـتیار صدا: مجتبى حقیقى ، مدیر صحنه: جعفـر رضایان،  گریمور: فرشـاد تندنویـس، دستیار‌گریم: زیبا جلودار، مجری طرح: مهدی فلامرزی، تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان  شهرکرد

سینماخانه/ خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار