رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
با رعایت پروتکل‌های کرونا؛

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد

جشنواره فیلم کن پس از یک سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، دوره هفتاد و چهارم خود را شب پیش شروع کرد. به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ از دیروز بعد از ظهر با حضور هیات داوران در برابر دوربین‌ها و مصاحبه مطبوعاتی شروع شد. افتتاح رسمی جشنواره چند ساعت بعد با نمایش […]

جشنواره فیلم کن پس از یک سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، دوره هفتاد و چهارم خود را شب پیش شروع کرد.

به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ از دیروز بعد از ظهر با حضور هیات داوران در برابر دوربین‌ها و مصاحبه مطبوعاتی شروع شد.

افتتاح رسمی جشنواره چند ساعت بعد با نمایش فیلم «آنت» با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار شروع شد. نمایش این فیلم به کارگردانی لئوس کاراکس با استقبال ایستاده ۵ دقیقه‌ای حاضران همراه شد که دلیل آن تنها به دلیل خود فیلم نبود بلکه همگی داشتند بازگشت جشنواره و سینما را گرامی می‌داشتند.

در واقع جشنواره کن با وجود یک سال تعطیلی همانی نبود که ۲ سال پیش بود و نگرانی از شیوع کرونای سویه دلتا در حالی که بسیاری از بازدیدکنندگان در کن واکسینه شده بودند، همه را بر آن می داشت تا دقت بیشتری به خرج دهند.

مقررات امسال همه حضاری را که خارج از اتحادیه اروپا به جشنواره آمده‌اند، ملزم می‌سازد تا هر ۴۸ ساعت یک بار تست کرونا بدهند تا بتوانند در مکان‌هایی مانند بازار کن، کنفرانس‌های مطبوعاتی و حضور در بازار اجازه ورود داشته باشند.

در هر حال مراسم دیشب با حضور آدام درایور، جودی فاستر که به زبان فرانسوی صحبت می‌کرد، پدرو آلمادوار به عنوان مهمان غیرمنتظره و اسپایک لی به عنوان نخستین رئیس هیات داوران سیاه‌پوست وجدآور بود.

شروع جشنواره در فضایی آفتابی با حضور جودی فاستر همراه شد که در برابر دوربین‌ها سخنرانی کرد. وی که در کودکی در مدرسه فرانسوی زبان تحصیل کرده از حضار پرسید: خب بیرون آمدن حس خوبی دارد؟ لباس زیبا پوشیدن؟ وی تاکید کرد سینما هر چند با پاندمی کرونا با مشکلاتی روبرو شده اما هنوز زنده است تا همچنان همه را تحت تاثیر قرار دهد و سرگرم کند.

در آغاز سخنرانی اسپایک لی نیز یک فیلم کوتاه که مونتاژی از فیلم‌های مختلف وی بود به نمایش درآمد.

با این حال ستارگان روی فرش قرمز با ماسک حضور داشتند و در لحظاتی کوتاه ماسک‌ها برداشته می‌شد تا عکس‌ها گرفته شود. هلن میرن، جسیکا چستین و مگی جینلهال که از اعضای هیات داوری هم است، از چهره‌هایی بودند که شب پیش روی فرش قرمز مراسم رفتند.

تیری فرمو نیز از رسم معمول خود که در آغوش گرفتن مهمانان در بالای پله‌های کاخ بود گذشت و با فاصله به مهمانان خوشامد گفت.

در مراسم افتتاحیه پدرو آلمادوار نخل طلای افتخاری را به جودی فاستر اهدا کرد. این جایزه پس از نمایش فیلمی کوتاه از مجموعه فیلم‌های فاستر به وی اهدا شد و فاستر برای بار دوم در شب افتتاحیه در برابر حضار حاضر شد تا جایزه خود را دریافت کند و یادآوری کند که بیش از ۴۵ سال پیش فیلم «راننده تاکسی» در همین جشنواره برنده نخل طلا شده بود.

بونگ جون هو کارگردان کره‌ای که در دوره پیش از شیوع کرونا برنده نخل طلای کن برای فیلم «انگل» شده بود نیز از حاضران روی فرش قرمز و مراسم افتتاحیه بود. وی وقتی در مراسم افتتاحیه روی سن رفت به حضار گفت به درخواست تیری فرمو به جشنواره آمده تا پلی بین آخرین جشنواره در سال ۲۰۱۹ و جشنواره امسال بزند. وی گفت شاید جشنواره دچار یک فاصله شده باشد اما سینما هرگز متوقف نمی‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار