رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

معاون سیما در نشست تکریم از همکاران دارای نعمت چهار فرزند و بیشتر که به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار شد، مسئولیت رسانه ملی را براساس وظیفه ذاتی، در مقوله ترویج فرزندآوری و معرفی الگوی خانواده نمونه، مضاعف دانست. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، نشست تکریم از همکاران […]

معاون سیما در نشست تکریم از همکاران دارای نعمت چهار فرزند و بیشتر که به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار شد، مسئولیت رسانه ملی را براساس وظیفه ذاتی، در مقوله ترویج فرزندآوری و معرفی الگوی خانواده نمونه، مضاعف دانست.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، نشست تکریم از همکاران دارای چهار فرزند و بیشتر به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) امروز ۲۱ تیرماه در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

حمید شاه آبادی معاون سیما در این نشست با اشاره به اینکه در سال های گذشته با توجه به شرایط کشور، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در فضای جامعه حاکم بود، خاطرنشان کرد : اکنون با توجه به آینده کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری، باید ترغیب و تشویق خانواده ها به فرزندآوری مورد توجه ویژه ای قرار گیرد و رسانه ملی مأموریت دارد تا در این حوزه پیشتاز باشد. موجب خرسندی است که در خانواده سیما افرادی حضور دارند که خود الگوی خانواده نمونه هستند.

وی تصریح کرد: وقتی یک نهاد مسئولیت کارهای تبلیغ و ترویج فرزندآوری را عهده دار می شود لاجرم شخصیت ها و چهره هایی که در این مسیر قدم می گذارند باید خودشان عامل باشند و رسانه ملی هم که متولی این اندیشه درست است، در درون خانواده خود باید از این اصل تبعیت کند و پیشرو باشد.

معاون سیما تاکید کرد: رسانه ملی مأموریت جدی دارد تا الگوی خانواده اسلامی – ایرانی را معرفی کند؛ بنابراین لازم است نمایش خانواده هایی با چهار فرزند و سایر مولفه های خانواده مطلوب در برنامه سازی و سریال ها، به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. سریال «دودکش ۲» با رویکرد خانواده محوری و چند فرزندی نمونه موفقی است.

شاه آبادی با تاکید بر اینکه ترغیب خانواده ها به فرزندآوری امری ضروری است، گفت: تشویق به فرزندآوری در میان زوج ها باید به شکل دقیق مورد توجه قرار گیرد اما نباید تنها به این امر بسنده کرد. اگر تامل ما در بحث فرزندآوری صرفاً تبلیغ باشد نمی توانیم به درستی به ابعاد مختلف این مسئله بپردازیم چرا که اثر تبلیغ محدود است و کارکرد زودگذری دارد.

وی در ادامه درباره فضای حاکم در خصوص فرزندآوری و فرزند بیشتر هم گفت: نمی توان مسائل معیشتی که خانواده ها را با موانعی روبه رو می کند نادیده گرفت اما تأثیر تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی غربی در این باره بیشتر است و متأسفانه سبک زندگی غربی و تجرد به شقوق و اقسام مختلف در برخی از خانواده ها سرایت پیدا کرده است.

معاون سیما ادامه داد: برای مقابله با هجوم فرهنگ غرب در این خصوص، رسانه ملی علاوه بر کمیت در زمینه کیفیت هم که ترویج سبک زندگی صحیح است تکلیف جدی دارد و برنامه سازی ها باید مبتنی بر اندیشه و اقداماتی باشد که در رفتار مخاطب اثر بگذارد.

وی تاکید کرد: تبلیغ گام نخستین است اما مهم تر از آن، تولید برنامه هایی است که بتواند در انگیزه مخاطب تاثیر بگذارد و این پرسش را در ذهنش ایجاد کند که کاهش جمعیت چه عواقبی در پی خواهد داشت و به پرسش های وی چه از جنبه فردی و چه اجتماعی پاسخ دهد.

معاون سیما تأکید کرد: یکی دیگر از مأموریت های رسانه ملی مطالبه گری از دستگاه های مسئول در حوزه خانواده و جمعیت است که این مهم نیز به طور جد پیگیری خواهد شد.

شاه آبادی در پایان از همکاران سیما که برای تحکیم کانون خانواده خود تلاش کرده و این فرهنگ را در رسانه ترویج می کنند قدردانی کرد و گفت: ازدواج به هنگام و فرزندآوری و در کنار آن تربیت‌ فرزندان  صالح بسیار ‌مهم ‌است و تربیت اسلامی باید در نسل های بعدی هم تداوم داشته باشد.

در این مراسم جمعی از همکاران معاونت سیما که دارای چهار فرزند یا بیشتر بودند، تکریم شدند.

با توجه به شرایط کرونایی این مراسم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و نیز بدون حضور فرزندان همکاران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار