رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«آی دی» به کارگردانی فهیمه قبادی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آماده نمایش شده است، داستان گورخری بی‌هویت است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «آی دی» داستان گورخری است که با دور شدن از ماهیت و اصالت واقعی خود با جدا […]

«آی دی» به کارگردانی فهیمه قبادی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آماده نمایش شده است، داستان گورخری بی‌هویت است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «آی دی» داستان گورخری است که با دور شدن از ماهیت و اصالت واقعی خود با جدا شدن از گله و وارد شدن به شهر درگیر اتفاقی میشود که سراغاز مشکلاتی برای اوست ….

فهیمه قبادی در توضیح داستان «آی دی» گفت: گور خری که باید در طبیعت زندگی کند با ورود به دنیای مدرن صنعتی مصرف گرا و سودجو که برای رسیدن به منافع بیشترحتی حاضراست که اخلاقیات را زیر پا بگذارد و از همه چیز در جهت منافع زیاده خواه خود سو استفاده کند و حتی چیز هایی که ماهیت و طبیعت اصیل خودشان را دارند در جهت اهدافش دستکاری کند،اما نمی داند با این اقدام خود علیه تعادل طبیعت، خودش را به ورطه نابودی نزدیک و نزدیک تر می کند.

وی افزود: این فیلم دارای دو لایه بیرونی و درونی است لایه درونی آن مربوط به دور شدن از اصل و اصالت خویش است که به دنبال آن خودبیگانگی و مستعد سوء استفاده واقع شدن است در این پروسه گاهی هرگز شخص به خود واقعی‌اش برنمی‎ گردد و ماهیت خود را از دست می‌دهد. لایه بیرونی هم در خصوص سوءاستفاده از حیوانات و محیط زیست است.
قبادی گفت: دور شدن از اصالت و طبیعت خود نتیجه ای جز بی هویتی و در نهایت نابودی نخواهد داشت، زیان دخالت و تغییر در تعادل طبیعت در نهایت متوجه خودمان خواهد شد.
در خلاصه داستان این انیمیشن پنج دقیقه‌ای آمده است: «گورخر از گله خود جدا شده و وارد شهر می‌شود…»
عوامل تولید «آی دی» عبارتند ازنویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: فهیمه قبادی، صداگذار و موسیقی: هانی رجبی، تدوینگر: محمد علی نادری، حمیدرضا خادمی، انیماتور: یاسین حقیقی- احستان انصاری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار