رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند کوتاه «عروسک» ساخته «الهه اسماعیلی» در میان فیلم‌های شورت لیست جایزه «مدال طلایی» فیلم‌های دانشجویی آکادمی اسکار معرفی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بخش دانشجویی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا (اسکار) شورت لیست بهترین فیلم‌های دانشجویی چهل و هشتمین دوره خود را اعلام کرد و […]

مستند کوتاه «عروسک» ساخته «الهه اسماعیلی» در میان فیلم‌های شورت لیست جایزه «مدال طلایی» فیلم‌های دانشجویی آکادمی اسکار معرفی شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بخش دانشجویی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا (اسکار) شورت لیست بهترین فیلم‌های دانشجویی چهل و هشتمین دوره خود را اعلام کرد و مستند کوتاه «عروسک» به‌کارگردانی الهه اسماعیلی از ایران در بین هشت فیلم برتر در شاخه مستند بین‌المللی این رویداد معرفی شد. سخت‌ترین رقیب «عروسک» در بخش مستند بین‌الملل، مستند «عموی من تئودو» تولید «مدرسه هنر لوکا» در بلژیک است که پیشتر جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «برلین» را از آن خود کرد.

جایزه «مدال طلایی» توسط آکادمی اسکار به بهترین فیلم‌های دانشجویی تولید شده در هر سال اختصاص می‌یابد. روند بررسی فیلم‌ها در این بخش دقیقا هماندند جوایز اسکار توسط اعضای آکادمی انجام می‌شود.

در میان فیلم‌های شورت لیست، فیلم‌هایی از بزرگترین دانشگاه‌های فیلم‌سازی دنیا از جمله UCLA، NFTS، LFS و AFI دیده می‌شود و مستند «عروسک»، «دانشگاه هنر» ایران را در این رویداد نمایندگی می‌کند.

گفتنی است «عروسک» پیش از این با حضور در بخش رقابتی پنج جشنواره مورد تأیید اسکار و دریافت جایزه «بهترین مستند کوتاه بین‌المللی» از بیست و هفتمین جشنواره جهانی مستند «هات داکس» کانادا، واجد شرایط رقابت در این بخش از این دوره اسکار شده بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار