رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند بلند «جستجو در تنگنا» اثری از مهرشاد کارخانی به مرحله صداگذاری توسط علیرضا علویان رسید. مستند بلند «جستجو در تنگنا» به کارگردانی مهرشاد کارخانی که برشی از زندگی امیر نادری فیلمساز را به تصویر می‌کشد به مرحله صداگذاری رسید. مونتاژ این فیلم به تازگی توسط یاور تورنگ به پایان رسیده است و علیرضا علویان صداگذاری آن را برعهده دارد. مستند «جستجو در تنگنا» زندگینامه […]

مستند بلند «جستجو در تنگنا» اثری از مهرشاد کارخانی به مرحله صداگذاری توسط علیرضا علویان رسید.

مستند بلند «جستجو در تنگنا» به کارگردانی مهرشاد کارخانی که برشی از زندگی امیر نادری فیلمساز را به تصویر می‌کشد به مرحله صداگذاری رسید.

مونتاژ این فیلم به تازگی توسط یاور تورنگ به پایان رسیده است و علیرضا علویان صداگذاری آن را برعهده دارد.

مستند «جستجو در تنگنا» زندگینامه امیر نادری نیست، بلکه نوعی نگاه دیگر به دنیای امیر نادری و آثارش در سینمای ایران است که بخش زیادی از آن در فضای خیابانی و دلمرده دوران کرونایی فیلمبرداری شده است.

در گوشه‌ای از روایت این فیلم که بخشی از صحبت‌های امیر نادری است، آمده است: «تو فرانسه گیر کرده بودم، سینما تک فرانسه اعلام کرده بود ۱۷ روز دیگر «پنجره عقبی» آلفرد هیچکاک را در ساعت پنج نمایش می‌دهد. با بی‌پولی و گرسنگی و نداری ۱۷ روز من تو پاریس دست و پا زدم تا بروم تو سینما تک فیلم رو ببینم، نه، فیلم رو ببلعم نه، فیلم رو بجوم! نمی‌تونستم به آپاراتچی بگم فیلم را برگردان من می‌خواهم این قسمت رو دوباره ببینم…»

عوامل این مستند عبارتند از طرح و کارگردانی: مهرشاد کارخانی، فیلمبردار: امیر بنی اسدی، مونتاژ: یاور تورنگ، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: ستاراورکی، دستیار کارگردان: حمید کریمی، دستیاران دوم کارگردان: یمنا اعتدادی، عباس تقوی، عکس: عسل هاشمی سراج، تدارکات: یزدان کارخانی، با حضور زنده‌یادان: اکبر عالمی، جمشید الوندی، با سپاس از سینماگران و هنرمندان: علیرضا زرین دست، نظام کیایی، خسرو خورشیدی، فرهاد ورهرام، جواد طوسی، نصرت کریمی، نادر سماواتی، اصغر دانشپور، حمید کریمی، با بازی: مهتاب نویدی، به روایت: مهرشاد کارخانی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار