رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

انیمیشن «حبسی» به کارگردانی احمد خوش نیت جایزه ویژه هیات داوران برای طراحی صدا و موسیقی از جشنواره فیلم کیمرا ایتالیا دریافت کرد. انیمیشن «حبسی» (LOCKED) به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی احمد خوش نیت از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برنده جایزه ویژه هیات داوران در طراحی صدا و موسیقی از نوزدهمین […]

انیمیشن «حبسی» به کارگردانی احمد خوش نیت جایزه ویژه هیات داوران برای طراحی صدا و موسیقی از جشنواره فیلم کیمرا ایتالیا دریافت کرد.

انیمیشن «حبسی» (LOCKED) به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی احمد خوش نیت از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برنده جایزه ویژه هیات داوران در طراحی صدا و موسیقی از نوزدهمین جشنواره ایتالیایی بین‌المللی فیلم کیم را (KIMERA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL) در سال ۲۰۲۱ شد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کیم را در سال ۲۰۲۱ از تاریخ ۱۴ الی ۱۷ جولای مصادف با ۲۳ الی ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد که در نهایت یازده اثر به عنوان آثار برگزیده این دوره انتخاب شدند.

هیات داوران این دوره از جشنواره، ترکیب موسیقی و طراحی صدای «حبسی» را به عنوان اثری چشمگیر در پشتیبانی از مفهوم کلی این انیمیشن در نظر گرفت و جایزه ویژه خود در طراحی صدا را به آن اختصاص داد.

طراحی صدای انیمیشن «حبسی» توسط کامران سحرخیز و زهره علی اکبری صورت گرفت. همچنین موسیقی این انیمیشن توسط پژمان خلیلی خلق شد و ۹ نفر از هنرمندان و نوازندگان ایرانی در مسیر ساخت موسیقی این اثر با وی همکاری داشتند. تینا جامه‌گرمی و علی جعفری‌پویان به عنوان نوازنده ویولن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولن‌سل، پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس و گروه کُری شامل اُفیک متوسیان، شیما حکیمی، محمدرضا صفی و شهرام رکوعی. صدابرداری و میکس موسیقی این اثر نیز توسط مهدی رمضانی صورت گرفت.

دیگر عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از مدل‌ساز سه بعدی، انیماتور، فضاساز، و کامپوزیتور: داریوش اسکوی و طراح شخصیت‌ها: نوید مسعودنیا.

«حبسی» (LOCKED) انیمیشنی با تکنیک سه بعدی و مدت زمان حدود ۱۲ دقیقه است. این انیمیشن داستان انسانی است محبوس در دنیای ظلمت که برای رسیدن به آزادی، چشم امید به عنایات پیکره‌ای سنگی دوخته که همواره معامله‌ای عجیب با او دارد. بی نتیجه ماندن این معاملات برای انسان سبب می‌شود که در برخورد با پیکره سنگی روشی متفاوت در پیش گیرد.

احمد خوش نیت درباره این انیمیشن توضیح داد: «حبسی» اثری است سورئالیستی و سمبولیستی که از ترکیب درونیات و مطالعاتش شکل گرفته است. منابعی چون خواب‌های تکرار شونده دوران نوجوانی و نظریات فرانسیس بی کن (فیلسوف، سیاستمدار، دانشمند، حقوق دان و نویسنده انگلیسی) در مورد بت‌های ذهنی بشر (کتاب ارغنون نو) در شکل‌گیری این اثر دخیل بوده‌اند. به همین خاطر «حبسی» را اثری کاملاً شخصی، فلسفی و روان‌شناسانه در نظر می‌دانم که مخاطب بزرگسال، متفکر و آشنا به مباحث فلسفی و روانشناسی در سینما توان درک بهتری از آن خواهد داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار