رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

تست رایگان و منظم کرونا که مطمئن‌ترین راه مقابله با شیوع ویروس در بین ده‌ها هزار شرکت‌کننده جشنواره کن بود، بیش از یک میلیون دلار خرج روی دست جشنواره گذاشت. به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی ورایتی، هفتادوچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با وجود تداوم شیوع کرونا به مدت دو هفته به صورت حضوری در شهری […]

تست رایگان و منظم کرونا که مطمئن‌ترین راه مقابله با شیوع ویروس در بین ده‌ها هزار شرکت‌کننده جشنواره کن بود، بیش از یک میلیون دلار خرج روی دست جشنواره گذاشت.

به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی ورایتی، هفتادوچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با وجود تداوم شیوع کرونا به مدت دو هفته به صورت حضوری در شهری به همین نام در فرانسه برگزار شد.

برگزاری رویدادی در این ابعاد، به هیچ وجه کار ساده‌ای نبود. گزارش‌ها حاکی از آن است که تست رایگان و منظم کرونا برای نزدیک به ۲۸ هزار شرکت‌کننده این رویداد، بیش از یک میلیون دلار هزینه روی دست جشنواره کن گذاشته است. آن دسته از شرکت‌کنندگانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌آمدند نیز با ارائه مدرک واکسیناسیون از انجام این تست‌ها معاف می‌شدند اما از آنجایی که کرونای دلتا این روزها در سراسر جهان شایع شده، هیچ تضمینی وجود نداشت کسی در این جمعیت کرونا نگیرد. وقتی لئا سیدو، هنرپیشه فرانسوی که سه فیلم در بخش رقابتی جشنواره کن داشت، بخاطر ابتلا به کرونا سفرش به کن را لغو کرد عده‌ای نگران بودند این مقدمه‌ راه افتادن موجی از شیوع ویروس در کن باشد. اما خوشبختانه  هیچ مورد ابتلای گسترده در بین حاضران در این جشنواره گزارش نشد.

تیری فرمو دبیر هنری جشنواره کن در روز پایانی رویداد در گفت‌وگو با ورایتی گفت: جشنواره امسال، فوق‌العاده بود و استثنایی. موفق شدیم آن را در زمان مناسب و تحت شرایطی برگزار کنیم که به لطف شیوه‌نامه‌های هوشمندانه و مسئولانه به وضعیت عادی خیلی نزدیک بود.

جشنواره کن ۲۰۲۱ که قرار بود از ۱۱ تا ۲۲ مه (۲۱ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و سرانجام پس از نزدیک به دو ماه از ۶ تا ۱۷ ژوئیه (۱۵ تا ۲۶ تیر) برپا شد. جشنواره امسال از بسیاری جهات فستیوال اولین‌ها هم بود؛ در مراسم اختتامیه که شامگاه شنبه در سالن گرند لومیر برگزار شد، جولیا دوکرنا با فیلم تیتان به اولین زنی تبدیل شد که پس از جین کمپیون، فیلمساز سرشناس نیوزیلندی، جایزه نخل طلای کن را از آن خود می‌کند.

فرمو می‌گوید: این جایزه از طرف یک هیات داوران تاریخی به ریاست یک هنرمند سیاه‌پوست و اعضایی که بیشتر زن بودند، به دوکرنا اهدا شد. این جایزه‌ جایزه‌ای است که جهان را همانطور که هست بازتاب می‌دهد و انعکاسی است از آرمان جشنواره کن برای شمول‌گرایی، پیشتازی و مدرن بودن.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار