رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

انیمیشن «دیوار» به کارگردانی میلاد دائمی بدون دیالوگ و درباره محیط زیست است. به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، میلاد دائمی نویسنده و کارگردان انیمیشن کوتاه که تا به حال موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن اقتباسی و جایزه ویژه آسیفا برای انیمیشن «اکوان دیو» در سی و دومین جشنواره […]

انیمیشن «دیوار» به کارگردانی میلاد دائمی بدون دیالوگ و درباره محیط زیست است.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، میلاد دائمی نویسنده و کارگردان انیمیشن کوتاه که تا به حال موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن اقتباسی و جایزه ویژه آسیفا برای انیمیشن «اکوان دیو» در سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است درباره جدیدترین انیمیشن خود به نام «دیوار» که تولید آن را مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر عهده داشته است و در مرحله رفتن به جشنواره‌های مختلف توسط این مرکز قرار دارد، گفت: «دیوار» یک انیمیشن ۶ دقیقه‌ای بدون دیالوگ با محوریت محیط زیست است که با تکنیک دوبعدی دیجیتال کار شده است.
او درباره داستان انیمیشن «دیوار» عنوان کرد: ساکنان روستایی کویری برای در امان ماندن از طوفان‌های شدید شن در تلاش‌ هستند تا دیواری در اطراف روستا بسازند ولی دیوار هر بار خراب می‌شود. در این میان زنی در روستا زندگی می‌کند که امید به حیات را در زنده نگه داشتن تنها درخت باقی‌مانده در روستا می‌بیند ولی در نهایت طوفان از راه می‌رسد و همه چیز را نابود می‌کند و آن زن که میان مردم تفکر درست را داشته است بذر امید و اشتیاق به زندگی را با خود برده و در جای دیگری می‌کارد تا حیات و زندگی دوباره بتواند ادامه پیدا کند.
نویسنده و کارگردان انیمیشن «باد مگس‌ها را خواهد برد» درباره منبع الهام خود در انیمیشن «دیوار» و درونمایه این اثر خاطرنشان کرد: منبع الهام من در این انیمیشن وضعیت آب و هوایی جنوب و ریزگرد‌های آن مناطق بوده است با این رویکرد که همیشه برای جلوگیری از اتفاقات بد از راه‌حل‌ های اشتباه استفاده و روی آن اشتباه اصرار ورزیده می‌شود تا سرانجام نتیجه مخربی اتفاق بیفتد.

او در بخش دیگر صحبت هایش از نگارش یک مجموعه سریال انیمیشنی به اسم «آقای خر» برای فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه یک فضای علمی تخیلی دارد و تاکنون حدودا دو قسمت از این مجموعه را به نگارش درآورده‌ام.
به گفته وی، این اثر با تکنیک دو بعدی کامپیوتری کار خواهد شد ولی هنوز تعداد قسمت و عواملی که با آنها همکاری می‌شود مشخص نشده‌اند.
این انیماتور در پایان عوامل تولید انیمیشن «دیوار» را اینگونه معرفی کرد: نویسنده، کارگردان، کامپوزیت و استوری ریل: میلاد دائمی، کانسپت: ثریا خداقلی‌زاده، کارکتر: مسعود عمویی، صداگذار: حسین قورچیان، موسیقی: میثم عارفی‌نیا، انیماتور: طیبه باغبانی، ثریا خداقلی‌زاده، رنگ و بافت: آتوسا غفاری، نایری عیوضی، کلین و دسن: سمیه میر‌عباسی، بک‌گراند: ثریا خداقلی‌زاده، مهدی بهرامی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار