رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم سینمایی «بلوط» (بلیط) در ژانر کودک و نوجوان از جمله فیلم‌هایی است که در شرایط سخت و بحرانی کرونایی در روز‌هایی اردیبهشت امسال جلوی دوربین رفت و به تازگی فیلمبرداری آن پس از ۳۳ جلسه به اتمام رسیده است. تدوین آن به تازگی توسط موحد شادرو آغاز شده است و امیرحسین صادقی صداگذاری پروژه […]

فیلم سینمایی «بلوط» (بلیط) در ژانر کودک و نوجوان از جمله فیلم‌هایی است که در شرایط سخت و بحرانی کرونایی در روز‌هایی اردیبهشت امسال جلوی دوربین رفت و به تازگی فیلمبرداری آن پس از ۳۳ جلسه به اتمام رسیده است. تدوین آن به تازگی توسط موحد شادرو آغاز شده است و امیرحسین صادقی صداگذاری پروژه را برعهده دارد.

«بلوط» قصه‌ای بومی را در استان خوزستان روایت می‌کند و بجز برخی عوامل که از مرکز اضافه شدند، بقیه از خود منطقه در گروه فعال شدند تا فیلم یک پروژه کاملا بومی باشد. امیررضا فرامرزی، سوگل طهماسبی، داراب آقاسی زاده، کبری گودرزی، محمود مقامی، رویا لطف الله، فرزاد سلطانی، اشرف شاه حسینی، اکبر جعفری شهنی، زهرا بوکان، حبیب تاجمیری، کوثر محبی، غلام سیاه پور، امیرمحمد هاشمی، حمیدرضا تربتیان، حمید اسلامی، رضا موری، علیرضا اسیوند و جمعی از بازیگران محلی و هنرمندان شهرستان‌های اندیکا، مسجد سلیمان و شوشتر در این فیلم بازی کرده‌اند. تصویربرداری این فیلم در شهرستان‌های اندیکا، مسجد سلیمان، شوشتر، ایذه و اصفهان انجام شده است.

سجادپور درباره این پروژه می‌گوید: در مدتی که درگیر بیماری بودم کار‌هایی را انجام داده‌ام و طبق روال قبلی هم بیشتر با کارگردان‌های جوان کار می‌کنم، چون با توجه به شرایط اقتصادی سینما و نیز اکران و هزینه تولید فیلم، طبیعتاً کار‌هایی که با بودجه کمتری بتوان آن‌ها را ساخت، اولویت دارند تا شانس برگشت هزینه هم بیشتری باشد. در حال حاضرساخت فیلم «بلوط» که با شرایط بسیار سختی هم همراه بود تمام شده است.

این فیلم جزء معدود فیلم‌هایی در ژانر کودک و نوجوان است که در بحبوحه کرونا جلوی دوربین رفته و طبق شنیده‌ها بازی بازیگران بومی و داستان فیلم قابلیت جذب مخاطبان بسیاری را دارد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «بَلیطی، کودک خردسال که از قضا یتیم نیز هست و با پدربزرگ خود زندگی می‌کند، مشتاق دیدار مادر است و اهالی محله زندگی مادر را از او مخفی نگه داشته‌اند. صبر بَلیطی لبریز شده و در نهایت شماره تلفنی از مادر خود می‌یابد اما…»

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از بازنویسی فیلمنامه: فریدون فرهودی، مجری طرح و سرمایه گذار: مرتضی رحیمی، جانشین تهیه کننده: سید مهدی سجادپور، مدیر برنامه ریزی و دستیار یک کارگردان: رضا موری، دستیاران کارگردان: اشکان فرامرزی، اکبر جعفری شهنی، منشی صحنه: مائده رفیعی، عکاس: زهرا مشکانی، مدیر فیلمبرداری: عارف نامور، دستیاران: آرش خرمی، حسین نصوری، فرشاد شورابی، فرهاد جمالی، یاسین مهدی زاده، مدیر صدابرداری: حمیدرضا اسلامی، صدابردار: میثم سالاروند، دستیاران: فرزاد باهنر، امیرمحمد یوسفی، مدیرتولید: جواد یوسفی، جانشین تولید: کبری گودرزی، دستیار تولید و مسئول آکسسوار: نادعلی رحیمی، طراح گریم: محمدرضا گل افشار، مجری: مرجان قدیری، دستیار: آنیتا حسین زاده، طراح صحنه و لباس: اشرف شاه حسینی، مجری صحنه: محمد امیدی، دستیاران: یعقوب شاه حسینی، محمدمهدی جلیلی، مدیر تدارکات: حمیدرضا تربتیان، دستیار تدارکات: حسین امیریان، حمل و نقل: کیانوش رحیمی، مهرداد رحیمی، فرود نظرپور، سینه موبیل: جاسم احمدیان، امور مالی: مریم یعقوبی تاجانی، روابط عمومی: رضا طاهری، مشاور رسانه‌ای و هنری: هادی اعتمادی مجد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار