رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 14:01
  • کد خبر : 73611
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «مک موردو» در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفت

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “مک موردو” به کارگردانی “ناصر کاظمی” از تاریخ ۶ تیر تا ۸ مرداد در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفت. این نمایش مونولوگی است به نویسندگی مشترک ناصر کاظمی، لعیا عسلی نژاد، سید حامد قریشی، علی بوستانی و آنا ‌هوشیدری ‌فرد. نمایش “مک موردو” یک نمایش اپیزودی است که نویسندگی […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “مک موردو” به کارگردانی “ناصر کاظمی” از تاریخ ۶ تیر تا ۸ مرداد در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفت.
این نمایش مونولوگی است به نویسندگی مشترک ناصر کاظمی، لعیا عسلی نژاد، سید حامد قریشی، علی بوستانی و آنا ‌هوشیدری ‌فرد. نمایش “مک موردو” یک نمایش اپیزودی است که نویسندگی هر اپیزود را یک نویسنده بر عهده داشته و درباره کسانی است که در آستانه مرگ زندگی خود را روایت می‌کنند.
ناصر کاظمی در رابطه با چگونگی رسیدن به این متن گفت: “ما یک گروه ۴,۵ نفره هستیم از بچه‌هایی که در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرده‌ایم. تصمیم گرفتیم که متنی بنویسیم که شامل دغدغه ها و نگرانی ها و ترس هایمان از این دنیا باشد و گفتیم به جای انتخاب یک متن آماده، نمایشنامه ای را اجرا کنیم که از درون خودمان بیرون آمده باشد. متنی که اعتراض و حرف ها و نگاه خودمان را شامل شود بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که این حرف‌ها را در قالب وصیت نامه افرادی بگذاریم که در غسالخانه آماده شسته شدن هستند و حرفهای آخر خود را به دنیا می زنند.”


کاظمی، که دانش آموخته رشته کارگردانی است، در رابطه با دلیل انتخاب قالب مونولوگ برای نمایش خود توضیح داد: “به دلیل علاقه شخصی خودم به تک گویی و مونولوگ تصمیم گرفتم که این نوع نمایش را اجرا کنم و بعد در تمرینات به این طراحی صحنه رسیدیم که فضا مانند یک کفن بزرگ باشد که گویی همه بازیگران در یک کفن بزرگ پیچیده شده‌اند. در کل ایده ها غالباً در تمرینات و طوفان های فکری که می‌گذاشتیم شکل گرفت.”
‌وی از هدف این اجرا و بازخورد تماشاگران گفت: “هدف ما این بود که هر کدام از این اپیزودها روایت کننده یک قشر از مردم باشد. یکی نماینده تمام آدمهای تنها، یکی نماینده تمام آدمهایی که خیانت دیده اند، یکی نماینده تمام آدمهای نگران و… و به نوعی ما جمع کوچکی از یک جامعه بزرگ باشیم. خوشحالی ما این بود که چه داوران بازبینی و چه تماشاگرانی که می آمدند و کار را می دیدند بعد از اجرا می گفتند که شما حرف ما را زده اید و چقدر احساس هم ذات پنداری کرده اند و گویی خودشان را روی صحنه دیده اند. حتی ما قبل از شروع اجراهای عموم در تیزرهای تبلیغاتی نمایش اعلام می کردیم که بیایید تا خودتان را روی صحنه ببینید. ما حرف های شما را می زنیم و وقتی بازخورد خوب تماشاگران را می دیدیم این از همه چیز برای من شیرین تر و خوشحال کننده تر بود چون به هدف خود رسیده بودیم اما هدف اصلی نمایش مک کورمو این بود که همه مخاطبین را در یک لحظه نگه داریم. یک مکثی که باعث بشود برگردند و به پشت سر خودشان نگاه کنند. سرعت زندگی امروزه به قدری بالا رفته که گویی همینطور زندگی را کشته ایم و رد شده ایم و به دنبال هدفی نامشخص هستیم و فقط همه چیز را می خواهیم سریع انجام بدهیم. ما می خواستیم بگوییم که زندگی را نکشیم، نمیریم قبل از اینکه بمیریم و دچار روزمرگی نشویم و از چیزهای ساده زندگی لذت ببریم.”


کرونا مانند همه تئاترهای دیگر روی این نمایش نیز تاثیر گذاشته و به دلیل تعطیلی های پی در پی گروه مجبور به جایگزینی یکی از بازیگران خود شده.
ناصر کاظمی در آخر از برنامه های آینده این گروه گفت: “برنامه ما این است که بعد از ماه محرم در یک سالن دیگر دوباره کار را اجرا کنیم و بعد از آن برای کار بعدی هم همین رویه را پیش بگیریم که کاری برگرفته از درونیات خودمان بنویسیم و اجرا کنیم.”
در این نمایش علاوه بر ناصر کاظمی، آرزو ‌عصاری، سید حامد قریشی، علی بوستانی و مریم خادمی به ایفای نقش پرداختند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دراماتورژ: آنا ‌هوشیدری ‌فرد، تهیه کننده: مجتبی ‌حصامی، جانشین تهیه کننده: داریوش ‌ادهمی، دستیار کارگردان: گلنوش باده بدست و امین ‌رحیمی، طراح آکسسوار: فرناز ‌یحیی ‌پور، بازیگر پیشین: لعیا عسلی نژاد، گریم: منیر صمدانی نیا، ساغر کوچک زاده و سحر خسرو گرجی، مشاور روان شناس: مهدیس صادق زاده، عکاس: داریوش ‌ادهمی و یاسمن امیری، مدیر صحنه: علی مومیایی، طراح گرافیک و ساخت تیزر: علی بوستانی، مشاور رسانه‌ای: پیام ‌احمدی ‌کاشانی
نمایش “مک موردو” از تاریخ ۶ تیر تا ۸ مرداد، هر روز ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفت.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار